Vintern närmar sig
Hej! Vintern närmar sig och jag har en hona och en hane med 4 små bebisar som har öppnat ögonen och har päls. Men det jag undrar är om det räcker med halm och sågspån? Vi har en lagom stor bur med utrymme. Min familj och jag tänkte att vi kunde ta en låda och fylla på med halm och sågspån, sedan ska det finnas ett stort och litet hål till kaninerna att komma in i lådan och ha det varmt. Det stora hålet är för honan och det lilla hålet är till mina kaninungar! Hanen är i andra sidan av buret och vi ska göra samma sak med hanen. Min fråga är om det går att ha en låda och fylla på med halm och sågspån, så kan kaninerna gå in i lådan och ha det varmt och mysigt?
Det blir säkert jättebra! Är burarna upphöjda från marken och har de minst 3 heltäckta sidor? (plus golv och tak då) Det viktigaste är att det inte blåser igenom buren och blir drag, då blir det lätt väldigt kallt. Och buren måste vara upphöjd från marken på vintern för kylan kan komma underifrån när marken fryser.
Men de behöver ingen isolering eller så. Har dom mycket halm klarar dom sig bra 🙂
Emma