Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1032 ggr
AnnaWallin
5

Obegränsat med grenar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Min Fluffen älskar att gnaga bort barken på äppelkvistarna/grenarna som jag ger honom. Är detta något som man kan ge i obegränsad mängd? I dagsläget är det inte några blad involverade. Han är endast 2 månader, om det spelar roll.

/Anna

Adirfen
1

Jag tror inte att det finns någon gräns… Alltså, jag ger min 1-2 grenar per dag och det funkar. Jag är inget proffs så jag hänvisar ju till bågon mer kunnig, men det är min erfarenhet. Vilken söt kanin förresten😍

Lisabella
1

Jag instämmer. Mina kaniner har alltid fått färska äppelgrenar (med löv så länge det finns) året runt. De tycker om det, och jag får ha alla möbler, tapeter och annat gnagfritt. 

Så fortsätt du ge grenar. Önskar att alla kaninägare insåg hur nyttigt det är!

AnnaWallin
0

Tack för så snabba svar! Då ska jag fortsätta med det, han verkar ju må bra av det i alla fall. Och jag får förhoppningsvis också behålla möblerna gnagfria ;)

Irmelinis
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En av mina är också helt tokig i grenar, så jag brukar varje dag lägga in ganska stora, långa grenar på golvet (vi har egna äppelträd) och hon kan sitta i timmar :) Hon gnager rent varenda millimenter. Om hon inte har grenar så gnager hon gärna på kompostgallret istället, och det är ju inte så bra.

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Nikki&Trixie!
0

Ååh vilken underbar kanin!! 😍

| Instagram : @kaninen_trixie|

| Mail : mimisdotter@gmail.com |

AnnaWallin
0

Vilken sötes Irmelinis :) Samma med pojken här hemma, helt rena pinnar när man kommer hem från jobbet!

[thildaaaa]
0

Min kille får väldigt mycket grenar, han äter när han har lust, när man ger obegränsat så kan de lära sig att äta tills de blir mätta och inte mer :) men håll koll så bajset ser bra ut osv bara :)

AnnaWallin
0

#7 Låter smart, ska hålla koll på pluttarna :)