Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 265 ggr
ParaKiss
0

utifrån till inomhus

Jag vill ha tips/förslag om hur man kan vänja in en kanin pojke att ta in i värmen ifrån utifrån?

Jag har ju nyligen skaffad men en kanin pojke. Och han gick då ute där borta. Och jag skulle vilja ha in han nu till värmen, eftersom jag bor i en lägenhet. Visst, jag har balkong hemma. men han kan inte vara där hela tiden, den är ju rätt så liten, och jag får inte plats med en utebur där + att jag bor på tredjevåningen,  + att jag vill ha in honom till honan ;P

Så tips? och förslag är välkommen =)

[Quellii]
0

Är det mycket kallt under nåtterna där han bott?

Mimmiih
0

sry, Vet inte..  PUTt**

ParaKiss
0

Han bode i sundsvall. Vet inte hur kallt det är där. Men här kan det vara nå minus grader om nätterna. och sundsvall är ju längre upp. och han går ju ute fortfarande.

[Quellii]
0

Tyvärr tror jag att det är lite sent för att vänja honom om du inte har han i ett rum där du kan ha öppet fönstret dygnet runt och sen efter ett tag stänger det :P

ParaKiss
0

några andra har sagt att det är på gränsen bara (så därför ja köpte han och tänke vänja in han, har en balkong som jag kan då ha öppet lite då och då som jag tänkte att han kunde få springa ut och in själv? ), och tyvärr så läre jag ha in honom ;/. eftersom jag då inte kan ha han på en balkong.

Dior_94
0

tycker som #4 ;)

Casper
0

Klart du kan ta in honom men sen kan du ju självklart inte sätta ut honom igen! Det enda som lär hända är ju att han fäller! Tog ett år in en utekanin mitt i vintern som inte var riktigt frisk och han fällde som … men han mådde inte dåligt på något annat vis. Visst är han förmodligen för varm i början men det reglerar han ju med att fälla! Vad skulle vara fel med det?

ParaKiss
0

#/ okey, vad bra. tack! =) jo tog in en kanin jag också för några år sen rätt så sent och in mot vintern. och hon löste jätte mkt med. men vad bra.. för päls är man inte rädd för ^^