2 kaniner i samma?
Beror helt på hur stora kaninerna är, men säkrast är oavsett att de har en varsin bur :)
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
(tänk på att man inte får ta bilder från nätet hur som helst)
Hade inte haft dem i samma bur.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 som två säger ang bilden.
Länka gärna till bild istället 👍
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
Man får ej ha kaniner över 4 månader i samma transportbur. Det är heller inte säkert att transportera dem i samma bur. Varje kanin ska ha minst 1000kvcm och ska kunna ligga raklång och vända sig i buren. Men tänk på att en för stor bur är farligt att transportera i också.
Not your mom, not your milk.
#4 Vart står den lagen att man inte får ha dem i samma transport? Aldrig sett.
#5 Gäller vid transport till officiella sammanhang, t.ex tävling och utställning, men bör appliceras för all transport som jag förstått det. Trädde kraft igår, är en ny lag. Går att läsas om på SKHRFs hemsida.
Detta är alltså ett remissvar från Jordbruksverket jag pratar om.
#6 Borde det inte stå på jbv sida då?
#7. Intressant. Har alltid mina i samma transportbur (två 1.5 kg kaniner i en Atlas 20). De blir inte lika stressade när de får vara ihop plus att det är enklare att klänga på en bur än två. Men rent säkerhetsmässigt kan jag väl tänka mig att en i varje bur är bättre (i en bur av lämplig storlek dvs).
Dock aldrig sett något som stryker det du säger. Men har inte kollat så noga.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Nya bestämmelser längst ned s. 20, §10a. http://www.jordbruksverket.se/download/18.1634dca615036416d891a056/1444025871136/2015-034.pdf
Någon lag från Jordbruksverkets sida om att kaniner över 4 mån inte får hållas tillsammans finns dock inte, utan är en regel från SKHRF som enskild förening.
#10 Ok, då var det ju en helt annan grej. Lite skillnad på regel inom SKHRF och på jordbruksverkets regler x)
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#11 Precis, men kan vara relevant att veta om man tävlar i SKHRF🙂 Gäller bara att komma ihåg att skilja på regler och lagar.