Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 2058 ggr
kanin och häst
2

Kulldagbok

Hej! Nu tänkte jag ha en kulldagbok för min honans ungar. Idag är hon på dag 1, så nu kommer en lång väntan! Ungarna kommer vara renrasig cashmerevädur och ha stamtavla, kommer antagligen spara en själv och har några köpare(5 andra). Blir både min och honans första kull, men jag har läst på väldigt mycket och har en uppfödare som hjälper mig om något händer och ger mig tips?! Så om ca. 4-5 veckor så kommer ungarna, vi ses då! :)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

Mirre395
1

Så spännande! Ska bli jättekul att se bilder sen;) *Följer*

missan´s
0

Spännande! Följer jag med… :-)

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Alvsas
0

Följer!*.*

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

Smilla Kanin
0

Följer!

kanin och häst
0

Dag 7 idag(8 dagar sedan de blev parade) och inga tecken än förutom att hon inte gillar när man ska lyfta upp henne, så jag låter bli det helt redan! Men jag har kommit på ett kulltema: Harry Potter. Har också kommit på massor med namn :) Ni kommer få några uppdateringar där jag berättar hur det går! Ses

fsigge
0

Följer också!

Frida

RebeccaG
1

Snabb fråga; hur vet du att ungarna kommer ha stamtavla?😎

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

kanin och häst
0

#7 vet ju inte om alla kommer att få eftersom det är en chans på brokade/mantlade. Men resten kommer antagligen eftersom vi kollat upp detta! :)

missan´s
0

Hur går det? Har det kommit några ungar? Vilken dag är hon på?

kanin och häst
1

#9 det går bra, dag 10 idag faktiskt! :) Hon har börjat bli lite gnällig i buren och dricker mer! :)

Kamparkempe
0

Följer 🙂

missan´s
2

#10 Oj, inser att jag skrev kommentar #9 i fel tråd, haha, därför jag inte hittade min kommentar innan.. Fattar att ungarna inte kommer förrän om en månad (lite mindre nu) men tack i alla fall! 😃

kanin och häst
0

#12 hehe, ja, jag tänkte nog lite på det! :D Förstår att det blev fel, blir lätt så!

kanin och häst
0

Hm… Ska nog gå ut och titta till trassel nu och ta några foton, känns som om hon behöver nytt vatten och sin dagliga pellets! :) Kan skriva hur hon verkar då lite senare. Ska även undersöka buren och se om hon börjat boa än.

kanin och häst
0

Idag är det dag 17, börjat bli lite irriterad om man försöker klappa henne under magen. Hon dricker även lite mer, äter mer hö och vilar mer. Hon har grävt en boliknande grop och burit sin bajslåda dit, men använder då inte bolådan om det där ska vara hennes bo! :)

Love Lejonhuvadekaniner
0

Följer:)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Rmk02
0

Följer

Elin2001
0

Tass :)

kanin och häst
0

Dag 26 idag! :) byggt 2 boliknande gropar som ni får bilder av! Vill inte att man lyfter henne eller håller på med henne.

kanin och häst
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grop 1: Denna är väldigt stor så tror inte hon kommer använda den, men man vet ju inte!

kanin och häst
0

Grop 2: Finare grop, men kunde inte få någon bild tyvärr!

kanin och häst
0

Ungarna födda! :) Idag dag 31 och ungarna föddes någon gång tidigt på morgonen/på natten. Vill inte röra i boet men utan att röra i boet såg jag tre ungar, verkade nöjda och mamman mår bra, som sagt vill jag inte vara och peta i boet ännu, så ni får vänta på bilderna, kanske jag lägger upp någon på helgen! :)

missan´s
0

#22 Grattis till ungarna! 🤗🎈

Mirre395
0

#22 Grattis!🎉 Lycka till med allt, ska bli kul att se bilder så småningom;)

kanin och häst
0

#23 och #24 tack så mycket! Är väldigt glad över att det gick bra, ungarna är ju mest den där underbara bonusen som man ändå vill att ska överleva och må bra. :) Viktigast är att Trassel(honan) mår bra, mend ET är ju underbart med små ungar! :) Ändrat kulltema eftersom jag inte hittade tillräckligt många namn jag tyckte var jättebra, så nu är det rymden istället.

kanin och häst
0

2 ungar kvar nu, ev. 3 om någon gömmer sig ordentligt. Eftersom jag hittade en unge som hamnat utanför boet och frusit ihjäl, säkert diat och följt med en bit ut! Känns ju lite ledsamt, men Trassel är så himlans duktig mamma! Denna vecka ska jag räkna ordentligt och försöka gissa kön, den unge som dog skulle ha haft väldigt bra mantelteckning, så lite ledsamt är det. Ungen som dog var en hane så hoppas att det åtminstone är en hon kvar, helst att båda är men… Man kan ju inte få allt här i världen! :)

kanin och häst
0

Man ser inte bra men…

horsie85
0

Stackars dej och unge..😢 nå hoppas att det går bra för de andra två/tre!😊

[klarabastin]
0

följer!😍

Lajban:)
0

följer 😍

Hästar och kaniner är livet Hjärta

kanin och häst
0

Ser ut som en blå/svart/blåzobel(väldigt mycket spring i benen hos denna) och en Isabella/madagaskar mantlad! :)

Kamparkempe
0

följer 🙂

kanin och häst
0

Underbara små djur, ena öppnat ögonen men den andra har dom fortfarande stängda, när de är två veckor(på tisdag) kommer bilder! :)

[klarabastin]
0

vad kul!

kanin och häst
0

Kan inte låta bli att skicka kort på denna!

Mirre395
0

#35 Underbar! Blir totalt förälskad…

kanin och häst
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 10
Förhandsgranskning av bild 2 av 10
Förhandsgranskning av bild 3 av 10
Förhandsgranskning av bild 4 av 10
Förhandsgranskning av bild 5 av 10
Förhandsgranskning av bild 6 av 10
Förhandsgranskning av bild 7 av 10
Förhandsgranskning av bild 8 av 10
Förhandsgranskning av bild 9 av 10
Förhandsgranskning av bild 10 av 10

#35 tack, ja de är verkligen underbara, men så livliga! :) Som jag lovat kommer nu några bilder, 2 veckor idag. Är en blå(antagligen hane) och en Isabella mantlad(antagligen hona)!

Elsaharr
0

Men så söta😍

Zingo ;D

kanin och häst
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7

Oj, glömt bort denna helt och hållet! Fem veckor idag och så underbara, men de springer runt så mycket att man inte får bra foton! Bilderna blev åt fel håll… :(

emms
0

#39 Den blåa 💋😍 Så svag för olika blåa färger.

Emma

jejoh78
0

Ser att din hona också fått några riktiga små sötnosar! Gillar också den blåa! :-)

kanin och häst
0

#40 & #41 ja! Funderar på att spara den Lillen och ställa ut, har så fruktansvärt bra päls redan nu, men kan ju ändras. Och nu börjar vi bli lite osäkra på könen, ibland ser det ut som hanar, ibland som honor och ibland som både och, vissa säger att de är hanar, vissa säger att de är honor och vissa säger både och! Blir väldigt förvirrad, får väl sätta upp bilder här och se om någon vågar sig på en gissning! :)

kanin och häst
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Har glömt bort denna tråden, men ni kanske är intresserade om hur lilla Luna(den blå) ser ut idag eftersom vi sparat henne! Båda två visade sig vara honor. Bilderna blir säkert åt fel håll, men det går att leva med! :)