Skaffa kanin
Jag har just nu en dvärgvädurs hane på 5 månader och tänker köpa en hona till sommaren när han har kastrerats. Jag kan dock inte bestämma mig för Vilken ras? jag ska skaffa, det är mellan hermelin och dvärgvädur. Det jag letar i en kanin är mycket personlighet, att den ska vara nyfiken och aktiv, om den är kelig efter ett pass är ett plus. Tidigare har jag haft en hermelin som hade en rejäl personlighet, han var hur hyper som helst men gillade även att gosa.
De kommer att vara ute kaniner och dela bur (om det inte visar sig att de inte kommer överens förstås).
Skulle vara roligt som sagt att ha en kanin som har lite spurt igen, då min nuvarande är väldigt lugn.
Låter som en hermelin skulle passa :) Eller en dvärgvädur rex, de verkar vara väldigt pigga och busiga, till skillnad från den normalpälsade dvärgväduren.
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Tycker som #1 att en hermelin nog skulle passa dig :)
Blir förmodligen hermelin, gäller bara att hitta en bra och seriös uppfödare som inte är allt för långt bort
Har själv en hermelinblandning, låter som din förra hermelin haha xD
Zingo ;D
Om du är intresserad av en annan ras kan jag rekommendera holländare! De är väldigt keliga och tillgivna, samtidigt som de är aktiva och nyfikna:)
Funderar lite halvt på att skaffa en holländare. Dem är ju större vilket kan vara lite problematiskt. Lutar just nu mot hermelin, men kan med stor sannolikhet bli dvärgvädur eller holländare