Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 257 ggr
Flippa
0

Sällskapskanin :D

Jag skulle gärna vilja skaffa en sällskaps kanin till Filippa.
För jag har ju skillda föräldrar. Då sitter Filippa bara i sin bur helt ensam hela dagarna. För det mästa trycker hon sig ner mot burgolvet och har örona bakåt.
Har ju inte tid att åka från mamma till pappa varje dag för att vara med Filippa.
Skulle det gå om jag hade en kaninbur brevid Filippas kaninbur tills dom accepterar varandra ?

// Jeka :)

Flippa
0

Pappa har nästan sakt JA till en till kanin.
Jag har hittat VÄRLDEN sötaste teddydvv <33

ciss
0

Ifall jag var du skulle jag inte skaffa en till kanin. Speciellt den första tiden med en ny kanin är det väldigt viktigt att tillbringa mycket tid med den.

Och du kan ju inte vara med den varje dag & då blir TVÅ kaniner som får sitta i burarna hela dagen istället för en.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Flippa
0

#2 Joo det har du ju rätt i.

Fast jag är ju hos pappa 1vecka och hos mamma 1vecka..

ciss
0

#3: Det är det jag menar. Alltså, det är ju viktigt att man umgås mycket med kaninen & då kommer det att sitta TVÅ kaniner i sina burar dygnet runt i en vecka istället för bara en liksom. Tycker att du ska umgås med den du har istället ^^

www.frihetenskaniner.se

SaraB
0

Jag tror bara det är du som kan avgöra om det är rätt att köpa en kanin till. Men om det inte funkar att ha dem tms sedan, så får du vara beredd att ha 2 burar! (; Lycka till! (:

ciss
0

Hur gör du med Filippa när du inte är hos din pappa, vem motionerar & matar henne?

www.frihetenskaniner.se

Flippa
0

#6 Pappa matar henne på morgonen. Jag kan ju cykla till pappa varannan dag typ och så är jag ute och går med henne!
igentligen så kan jag ju cykla till pappa varje dag! Bara det att jag är lat xD
Fast jag ska nog börja gör det ? ;)