Försäkra

Jag tror att det är så :)
Okej :)
En fråga till: har du försäkrat din/dina kanin/kaniner? :)

Nej det har jag inte men jag funderar på att göra det :D
Okej :D
*Vill ha fler svar* :P
*puttis*
Försäkrar du ditt djur har du en viss självrisk som du måste betala själv (som på alla försäkringar) och däröver står försäkringsbolaget för resterande summa eller en viss procent av den (det varierar). Självrisken ligger väl på 500-600kr för en smådjursförsäkring hos Agria och en vaccination av en kanin kostar inte så mycket. Nu minns jag inte exakt vad som står i mitt försäkringsavtal från Agria. Ska se om jag hittar det.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
#6: Okej,vad betyder självrisk? x)
Självrisken är det belopp som du måste betala innan försäkringsbolaget skjuter till med pengar. Om självrisken är på 500kr och ett akut veterinärbesök kostar mindre än det så får du betala besöket själv. Om besöket kostar över 500kr så får du fortfarande betala 500kr själv men resten betalar försäkringsbolaget.
Så om din kanin tex opereras för något kan det kanske kosta 1.000kr. Då betalar du 500kr och försäkringsbolaget betalar 500kr (sanning med modifikation - de kan också betala en viss procent av de resterande 500).
Värdinna på Fantasy
#8: Okej,tack för hjälpen!
Så om jag ska vaccinera Disa för 200 (tex.) så måste jag betala det själv? x)
#9 Garanterat. För liten summa för att försäkringen ska gälla och jag tror inte ens att vaccinationer räknas.
Värdinna på Fantasy
#10: Okej,tack för hjälpen!