Hela kullen dog.
Hej, Min ena kanin hona fick ungar för 1 vecka sedan. 4 fina ungar som blev runda o fina om magen. Men i lördags när jag skulle titta till dem. Så var hela kullen död. 3 av ungarna låg ihop och den ena låg för sig själv längre åt sidan liksom. Honan har inte ätit något mer än hö o sin pellets o vatten. Och ungarna va ju runda l o fina så diat måste hon gjort. Mamman har inte gjort någon av ungarna illa. Jag har varit mkt noga med att tvätta mina händer i vatten o torkat mig i honan päls. Sen har jag bara tittat till ungarna i boet för att se så dem levde. Men i lördags blev jag som sagt riktigt ledsen. Då detta även är min första kull så blev jag riktigt nedstämd. Någon som vet vad detta kan bero på att hela kullen dog ? Tacksam för svar.
Låg dom utanför boet? I så fall kan dom ha frusit ihjäl.
Sorgligt när sånt händer :(
Vänliga hälsningar Ellen 

Beklagar 💔Sånt händer tyvärr då och då och ibland vet man inte varför. Du verkar ha gjort allting rätt så känn inte att det är ditt fel. ❤️Ha lite extra koll på honan ett tag så hon är okej.
Vad mystiskt det låter! Jag kommer inte på någon förklaring annat än om det var något medfött fel på dem eller att de helt enkelt frös ihjäl. Jag minns själv en gång när jag hade en kull på 5 ungar tror jag det var, och när jag kollade till dem en dag låg alla ungar döda i boet. De var ca 2 veckor gamla. Det var sen höst så det mest logiska var att de måste ha frusit ihjäl. Sådant här händer tyvärr även om det är ledsamhet! Jag beklagar och önskar dig mer lycka nästa gång om du vill prova igen.
Med vänlig hälsning,
Jenny
Tack för era svar. Kaninerna låg i boet och de va vindtätt där så där va inte så kallt. Mamman hade bäddat ner dem bra. Mamman verkar må bra tycker jag. Hon har smalnat av. Dock är jag lite orolig för hennes mjölk tänker så hon inte får mjölkstockning. Funderar på att para om henne igen i februari fast kanske ska pröva en annan hane.