Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 892 ggr
[thildaaaa]
2015-10-20 12:39
0

Döv?

Jag tror att min kanin kanske är lite hörselskadad… jag vet ej om han är helt döv eller bara hör lite sämre, eller helt enkelt är så tankspridd att han ej lyssnar liks haha Han brukar bli rädd varje gång jag går fram till hans utebur, även om jag gör en massa ljud osv så blir han väldigt skrämd så fort han ser mig. Jag har dock förut sett att han har reagerat på ljud så jag vet inte… men borde jag göra något? det kanske ej spelar så stor roll… han är dock bara 2 år och renrasig osv så borde ju inte va något medfött… han kanske har så mycket päls så att han ej hör ;)

Fridaaaa
2015-10-20 12:40
0

Jag misstänker att Ella hör dåligt. Sambon pratade med henne en dag när han skulle in i hagen och ta henne, och när han var jämsides med henne blev hon rädd och for iväg

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[thildaaaa]
2015-10-20 12:44
0

ja exakt så reagerar Pumba, men han kan ju annars vara tankspridd haha kanske struntar i alla ljud eftersom det e lite fler nu när han e nybliven utekanin ^^ frågane om deet inte spelar nån roll eller om man bör göra nått… ja tänker att det kan va nån infektion eller liknande, men det borde det väl ej va i båda öronen plus att ja borde ha känt nån lukt eller sett nått…

Happy-Bunny
2015-10-20 17:49
0

Så är Zingo med, jag kan i princip stå och skrika och göra oljud innan jag går in  till honom, eller till och med bredvid honom, men han reagerar inte över huvud taget, men när jag väkl rör honom blir han skiträdd. Så jag undrar typ samma fråga…Betyder det att han är döv/nedsatt hörsel/bryr sig inte?

Maleficum
2015-10-20 20:05
0

#3 Min första kanin hade liknande beteende och vi misstänkte att han helt enkelt hade epilepsi (men inte den kraftiga formen med kramper utan den mildare formen (petit mal tror jag den kallas)). Oftas märkte han när man kom men vid tillfällen var det som att han satt i en annan värld och då blev jätterädd när man stod nära eller peta på honom. Lärde mig lite hur han såg ut när han hade "anfall" så undvek att gå nära tills han "vaknat upp" igen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu