kaninungar...
Jag tänkte ta en kul från min hona snart men jag har några frågor.
1. Min kaninhona bor tillsammans med en annan hona. kan dom forfarande bo i hop när den ena har ungar eller måste man sära på dom. Och i så fall kommer dom vara vänner när dom träffas i gen.
2. Är det svårare att sälja kaninungar på vintern än på sommaren?
3.Är det någon här som skulle vara intreserad av att köpa en unge? I så fall kan ni mila mig till inger.ringer@hotmail.com eller skika PM
putt
ingen?

1. Tror du måste sära på dem.
2. Det undrar jag också..
3. tyvärr inte.

1, Jag är inte säker men tror att du måste sära på dem för tror att den dräktiga honan vill vara ifred med sina ungar när de föds och vill inte bli störd.
2, Skulle tro att de bästa månaderna för att para sin hona är runt mars - april - maj eftersom då har man hela sommarlovet sedan att lära känna sin kaninunge :) Men tror inte att det är någon skillnad men eftersom jag inte har haft någon kull så har jag ingen aning :) Bara du har tillräckligt med köpare så tror jag du kan para henne nästan när som helst bara att honan ska vara mogen nog.
3, Tyvär så har jag tillräckligt med kaniner och ska ev hämta en kaninunge snart..
Men lycka till! :)
ok , jag läste på en hemsida att man ska sära på kaninerna i allafall. Ska sätta ut en annons på blocket sen och se hur många som är intresserade =)

Låter bra :)
hur långt efter parningen ska man sära på kaninhonorna? ska man sära på dom direkt eller räcker det att man särar på dom ungefär 1 och en halv vecka innan honana börjar boa och så där. kan man sätta i hop kaninhonan tillsammans med sina ungar med den andra honan när ungarna är 2-3 veckor eller ska man vänta tills ungarna har flyttat?
är det ingen som vet , vill ju helst inte sära på dom så länge för dom är ju så bra kompisar=P
jag tror nog att du måste sära på dem

1. Tycker att du ska sära på dem, så att honan som ska föda får lugn & ro. Den andra honan KAN ju skada ungarna, men vet aldrig.
2. Vet inte. Mina ungar är leveransklara 2/11, det är väl på vintern tror jag. Har redan tre ungar tingade & har inte satt ut någon annons eller så, så jag tror inte att det är svårare. Men det varierar väl ^^
3. Nej.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se