Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1378 ggr
Kininälskaren
0

Är han glad

Hej min kanin Tingel gör nästan aldrig glädjeskutt eller något sånt och jag ser hela tiden att alla lägger upp filmer och bilder på sina kaniner när de gör det varför gör inte Tingel det? Är han inte glad eller vad är det frågan om?

MangaBea
0

Kaniner måste inte göra glädjeskutt för att vara glada. Jag har två kaniner varav den ena är pigg som sjutton och gör ofta glädjeskutt, men den andra är mycket mer lugn av sig. Hon spenderar större delen av tiden åt att vila, äta, putsa sig, gosa med den andra kaninen, osv. De har bara olika personligheter, så din kanin är nog glad trots att han inte gör glädjeskutt.

Irmelinis
0

Vissa kaniner gör inte det bara. Andra vill ha väldigt stora ytor innan de börjar rusa och göra glädjeskutt. En del gillar inte golvet, kanske det är halt eller obekvämt och då vill de inte springa. 

Ju äldre de blir desto mindre glädjeskuttande blir det, skulle jag nog säga. Mest unga kaniner som gör det. 

(tänk på att även om "alla" lägger upp bilder och filmer på det så kanske de har fått vänta i flera månader på att deras kanin ska göra ett glädjeskutt som de kunnat filma, bara för att "alla" gör det betyder inte att deras kaniner skuttar som galningar varje dag 🙂 )

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Viccan92
0

Våra äldsta har aldrig gjort det. Mina kaniner jag hade när jag bodde hos mina föräldrar gjorde det högt upp i åldrarna men dessa tar det mest lugnt. Lite trist måste jag säga.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Kininälskaren
0

puffs