Nej det kan man inte.
- Mvh Emma
Nej, det kan man verkligen inte ha! Hamstrar skall bo själva för det första, och kaniner och hamstrar kommer inte överrens.

Nej, herregud ^^ Hamstrar är ju pyttesmå (enligt mig). Kaninen skulle sluka den direkt..

Marsvin skulle gå men inte hamster ^^

Alltså guldhamstrar ska ju leva ensamma. Och att ha en lite dvärghamster i en kaninbur skulle den ju för det första rymma och sen så är en hamster jätte liten så den har ju ingen chans om kaninen blir sur av någon anledning ju.

#4: Kanin & marsvin ska inte bo ihop ^^
Tror inte heller det skulle gå att ha kanin & hamster tillsammans, absolut inte.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Marsvin och Kanin går visst, det har min bästis

och de ä jätte bra överens
#7+8 Man ska inte ha marsvin ihop med kaniner. Har din kompis 2 marsvin & 1 kanin ihop?
- Mvh Emma
Nej, det ska man inte

#7 & #8: Kaniner & marsvin har inte samma behov av saker & ting. De talar inte samma "språk" heller, och kaninen har kraftiga bakben som den kan sparka marsvinet med. Marsvin är av naturen rätt glupska & kaninen kan bli sur över att den tar maten.
Dessutom måste marsvin vara MINST två och två, vissa tycker att en kanin funkar bra som sällskap men så är det inte.
www.frihetenskaniner.se
Man ska vara väldigt försiktig med att blanda olika djurarter! Så nej… :/

Tycker verkligen inte att dte är någon bra ide!

#6 Kann man inte? Det har jag alltid trott. På Djurmagazinet har dom det.
#14 djuraffärer har nästan alltid det, men det betyder inte att man ska ;)
- Mvh Emma

#15 Okej,,

Jag har testat att ha en kanin med mina marsvin, de gick inte ihop. Eller när ja hade en kaninunge tsm med dem gick de super bra. Men sen när ja hade en större kanin gick de inte i hop. Kaninen var inte snäll mot dem.
Satt de fick bo för sig.
Såklart man kan ha 1marsvin och 1 kanin tillsammns (?)

#18 Nej, det kan man inte.
#19 Det har jag sett många gånger ^^Fast det går tydligen inte :O

Nej,man kan inte ha hamster och kanin tillsammans.

Kanin och Marsvin går visst.. det går jätte ba med Alvas kanin och Marsvinet !
#22 Men det är ju endå emot lagboken.
Bara för att marsvinet och kaninen inte bråkar så behöver det ju inte vara alldeles ok. De har inte samma matbehov, det finns marsvin som börjar tugga på kaniners öron och av misstag så kan kaninen sparka ihjäl marsvinet.

#22: Kaniner är hardjur. Marsvin är gnagare. Som #23 säger kan det hända massa obehagliga saker. Även om hennes marsvin & kanin går ihop så är det EMOT LAGEN, det vill säga olagligt. Man måste ha minst två marsvin, eftersom att de är flockdjur. Det kan till och med räknas som djurplågeri att bara ha ett marsvin.
www.frihetenskaniner.se

23# kaninen har alltid levt med Marsvin

#25: Happ. Men så är det helt enkelt. Kaniner & marsvin ska inte bo ihop, och marsvin ska bo två & två.
www.frihetenskaniner.se
Marsvin ska bo två och två. Om det är så viktigt att kaninen ska ha en kompis får man helt enkelt skaffa en till kanin. För om det är nödvändigt att djuret ska ha en kompis så är ju en kanin helt klart smartast.