Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1197 ggr
Kanina1
2015-10-15 15:10
0

Vinterbur!

Hej! Måste fråga.. Gjorde ett inlägg här gör några dagar sedan om vår kanin som jag då inte visste om hon skulle bo inne el ute i vinter och vi har nu beslutat oss för att hon ska vara ute! Var på djuraffären idag o frågade om lite tips? inför det lilla hus jag tänkte bygga inuti hennes bur, som ett extra isolerat kryp-in tänkte jag.. Är då jag förstått att själva buren ska inte vara isolerad, dock vindtät men att hon behöver ett litet isolerat kryp in inne i buren, bara ite större än vad hon är själv för att hålla värmen. Fick då rådet att låta kaninen bo inne eftersom hon gjort det 2 föregående vintrar, och att hon troligen inte skulle fixa att bo ute då eftersom hon inte var van vid kyla o kalla vintrar. . Fick också rådet att isolera hela buren m frigolit! Nu blir jag villrådig? Stämmer det att hon inte fixar en vinter ute efter 2 inne??

farvendal
2015-10-15 15:17
0

Som vanligt har djuraffärer noll koll. Jag fattar inte att folk ens får jobba i djuraffär när de vet så lite.

Din kanin kan absolut bo ute. Men du behöevr ta ut honom/henne NU, helst nyss. Innan det blir för kallt. Hur vida du behöver ett litet isolerat hus eller ej beror på mest på hur kallt det är. Som jag förstod det bor du ganska långt ner i landet så jag tror kaninen då klarar sig med sin tjocka päls plus mycket halm. Men det är ju upp till dig. Hus är bra iallafall, för att gömma sig i. Glöm inte bort att han/hon ska kunna sitta på det också om du inte har en separat sitthylla.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Kanina1
2015-10-15 15:22
0

Tack, då hade jag inte helt fel för mig! Skönt att höra! Hon är ute igen sen mer än ett dygn, bodde inne i ca 2 men hoppas verkligen inte att hon tagit "skada" av det! Känns mkt piggare & gladare nu iaf!

Kanina1
2015-10-15 17:33
0

En fråga till: vad isolerar jag det lilla huset med isåfall som inte är farligt för henne att få i dig ifall hon skulle få för sig att tugga på det?

Fridaaaa
2015-10-15 17:36
0

#3 Du behövr inte isolera huset, ha rikligt med halm i :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kanina1
2015-10-15 17:51
0
crystalguurl
2015-10-15 18:27
0

#5 Skulle kunna gå men själv tycker jag du ska bygga själv, då får du även välja hur det ska se ut och välja storlek 😉