Påverkning av kanin?
Hej! Nu är det så att vi fått veta att Lavah (en av kaninerna) har bettfel och vi har bestämt att låta henne somna in snart. Men det jag undrar över är hur Lipton (kaninen hon bodde med) kan påverkas av detta? Har ni varit med om detta? Isf, hur påverkade det kaninen? Går det att bara köpa en ny kanin eller blir det svårare att vänja sig vid den, lixom gå vidare tror ni? Stackarn, hon är bara 6 månader :(
Cornelia
Hur gammal är Lipton?
Det kan vara olika, men skulle säga att de flesta accepterar en ny kompis efter någon månad. Speciellt om Lipton också är ung.
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Det beror på om Lipton är en Hona eller hane?? Om hon eller han är kastrerad?
Är kaninen hög eller låg i rang?
Alla kaniner är olika individer, så någon garanti finns inte.
#1 #2 Lipton är en hane och fyller i december 1 år. Lipton är låg i rang
Cornelia
Chansen är ju rätt stor att det skulle funka med en ny kompis, han är fortfarande ung, jag tycker absolut du ska prova. Jag tror att de flesta kaniner trivs bättre med livet om de har en artfrände i närheten.
Sorgligt att höra om din hona förresten, usch vad hemskt. Är det ett ärftligt bettfel? 😕
www.alrunans.weebly.com/
#4 Det fick vi nt veta, eller vi vet det nt riktigt, hennes kindtänder är tydligen olika långa, uppfödaren vet detta men detta var ändå mammans sista kull då hon skulle gå ut ur avel
Cornelia
Vad jobbigt 😕 Var det fler i kullen som fick bettfel?
Hoppas inte uppfödaren visste om det innan hon parade honan… finns en del som inte bryr sig.
www.alrunans.weebly.com/
#6 Det känner jag nt till. Det verkade nt som att hon visst det
Cornelia