Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1110 ggr
BellisBell
0

Tråkig bur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hej!

Jag har inte så mycket aktiverings saker i Brumms bur. bara en salladsboll med pingla. Han tillbringar ju andå hela natten i buren så jag tycker att han ska ha något att göra. Har ni några tips?

Jag ska kanske sätta upp galler runt buren så han får mycket plats även på natten. Men har ni några tips? på vad jag ska aktivera honom med?

när jag ändå skriver… Tycker ni att toalett lådan är för liten?

Tacksam för svar 🙂

BellisBell
0

förlåt för dåliga bilder😮 jag använde min telefon.

Happy-Bunny
0

Att ha en Hage till buren skulle nog vara väldigt uppskattat :) Toaletten tycker jag är för liten, men det är min åsikt ;) jag gillar t.ex Ikeas förvaringslådor då de har lagom stor yta. Plus att man lättare kan ha hö och så i de :)

BellisBell
0

ja. jag hade tänkt att köpa lite grejer från Ikea för jag såg en bra tråd med tips? på saker till kaninerna på ikea. svårt att komma sig iväg…

BellisBell
0

Har någon tips? på aktivering?

emms
0

Han skulle behöva något att gnaga på. Pinnar och sådär. Helst färska men annars finns det tuggrejer i djurbutiker, eller om du kan hämta pinnar någon annanstans. 🙂

Emma

BellisBell
0

Ja han brukar få det varje dag men jag glömde det idag. han får få det imorgon🙂

BellisBell
0

Vad har ni i era burar? 😃

Quiinne
0

I den buren som mina 2 är i på natten så har jag en toalåda, en höhäck, ett hus, en pall, pinnar, en boll i taket som dom får gräs i på kvällen och typ som ett berg med halm. Dock så bor ju mina ute i ett stall… 😉 På dagarna så går dom lösa i hela stallet.

Men kanske en tunnel av något slag? Sen så finns det ju som bollar där man kan lägga pelletsen i (om han får det) som han puttar på för att pelletsen ska komma ut 🙂 Sen så kan man ju hänga upp grönsaker i taket, bara att se till att han inte tuggar på snöret. Och matskål + vattenskål så klart!

Det är svårt med det här med inredning… Fast jag har ju enormt dålig fantasi😉

BellisBell
0

jag får lägga lite grönsaker i bollen och lite pellets i andra bollen då 🙂

Irmelinis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Jag har väl inte så jättemycket i mina burar… trä-grejer mest. Brukar möblera om när jag städar, byta ut kartongerna mot nya och sådär, det tycker kaninerna är spännande med nya lukter. 

Hus i olika former
Kartonger 
Små plankor, små stockar och andra träbitar 
En såndär ihålig stock man kan stoppa full med hö
Trälåda 
Min gamla tröja 
En koja gjord av ihopsatta grenar
Tunnlar 
Gamla flätade korgar 
Fleece-filt 
Hushållspappersrullar
Äggkartong som jag sticker grenar i så det blir som en liten skog