Vilken ålder
Vid vilken ålder börjar ni hoppträna era kaniner?
Ni som inte hoppar behöver inte svara :P

Vid ungefär 3½ mån, beroende på hur mogen kaninen är. Om den är väldigt liten & "omogen" (eller vad man nu ska säga) väntar jag längre. Väntar hellre längre än att börja för tidigt.
Då ställer jag ju inte upp en jättehög bana direkt utan skuttar över hinder på några centimeter bara :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Jag har satt min gräns vid 3½ månad - inte tidigare.
På senaste har jag ändå inte varit så aktiv, men tycker inte det är viktigt att komma ut och tävla tidigt med kaninen. Jag låter den hellre växa och mogna en del, man har ju flera år på sig att tävla förhoppningsvis :)
Lilla Chevy som jag har nu kommer jag nog börja med vid 3½ månader. Hon litar väldigt mkt på mig redan, kan ha henne lös utomhus och hon springer alltid fram till mig och följer efter. Hon älskar att sitta på min axel och när jag pratar med henne.
Flame därimot är lite osäkrare, så honom väntar jag nog med tills 4 månader minst. Det är viktigt för mig att kaninen gillar mig och vi litar på varandra.
Sen debuterar jag inte heller innan 4½ månad, tidigast dåra (: Kanske någon dag tidigare eller så, beroende på hur kaninen är.
Har just börjat hoppa Myran som är 4½ månad, hoppar bara småhinder utan sele, vill att hon ska tycka att det är kul hela tiden :)
Vid 3 ½ månad :)
Till saken hör ju att jag börjar med sele tidigast vid tre månader, och jag vill att kaninen ska vara grymt säker i sele innan jag börjar :)

#3: Tycker också att det är viktigt att kaninen ska tycka att det är ROLIGT, att det inte ska vara något tvång att hoppa utan att den ska göra det för att den gillar att hoppa :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Började unge fär (jag vet tidigt) vid 2½månad. Då hon sprang på ¨själv och hoppade vilka hinder hon ville då var väll hindrerna 10cm . hon klarade det jätte bra men tog det lugn , skulle kunnat hoppa 20cm vid 3månaders ålder om jag så ville.. Någonsom fattar vad jag mennar? xD

ska börja med Mira när hon blir ca. 4 månader.
Jag har ju precis börjat med mina. Men kommer ev köpa en till kanin. Eller behålla ur Lollipops kull, om hon får någon. Då kommer jag väll börja vid kanske 3-4 månader. Men bara på lek i början.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#6 precis :)

Började då Myran var 3 månader, eftersom vi blev kompisar så snabbt och det kändes okej :) Med Bella började jag vid 3½ tror jag :)
Började med Molly och Mimmi när de var 5 resp 4 månader. ^^

Ava började jag med när hon var kring 4 månader tror jag. Fick henne när hon var 3 (: Tryggur är nästan 4 månader så kommer väl börja selträna han snart. Fast han är inte så jätte tam så det känns som att de kommer ta ett tag (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

med tjoffsen började jag när han var 1 år. Men laban ska jag börja träna ungefär när han är 4 månader
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Jag börjar alltid träna mina vid 4 mån..men när de är ca 3 mån.. sätter jag in ett jätte litet hinder med bara en bom som de får hoppa över om de vill! Det är väldigt om tycket och de vill bara hoppa mer och mer :D

Jag har tagit de väldigt lugnt med mina kaniner. De har varit minst ett halvår nog innan jag ens börjat försöka småhinder.
Fast visst kan man börja tidigare om man tar det försiktigt.