Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 910 ggr
itiswhatitis
0

Teddytassens burar

Någon som beställt kaninbur från teddytassen och kan säga hur lång leveranstid det var? Står ej på deras hemsida och får ej tag i dom.

Insta: isabellaroenne

Irmelinis
0

Har köpt tre stora, stora burar därifrån vid tre olika tillfällen och varje gång har leveransen varit väldigt snabb (jag bor iofs bara två timmar från Gbg). Om jag beställt på måndagen har de kommit senast torsdag, så ca 4 dagar har det tagit. En gång när jag beställde ett mindre paket tog det 6 dagar, men det är helt acceptabelt för mig.

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

itiswhatitis
0

*nyfiken* är det inomhus eller utomhusburar du beställt tidigare?

Trebit
0

Jag har beställt inomhusburar ifrån dem, och frakten är visserligen dyr (jämfört med typ zooplus), men de kom mindre än två dagar efter att jag beställt.
Har de varorna inne så skickar de med express dagen efter och då går det väldigt fort.
Däremot har jag alla gånger jag beställt därifrån haft svårt att få tag i dem när jag undrat nåt (de har knasiga telefontider samt att det har varit strul med växeln tidigare), men ett tips? är kontakta dem på facebook ifall du inte får tag i dem på annat sätt.

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Irmelinis
0

Det var en inomhusbur och två utomhusburar. Kommer direkt hem till dörren, jag har passat på att köpa stora burar när de haft "gratis frakt" -erbjudanden, vilket händer några gånger om året.

www.alrunans.weebly.com/

BellisBell
0

det tog 3-4 dagar för mig när jag beställde pellets 20kg, korg. hängmatta. leksaker och skål därifrån

cmfftw
0

Bor i Stockholm och för min tvåvåniga innebur tog det två dagar tills den stod utanför dörren (+ en transportbur)! Tycker det går superfort och smidigt! 180 på frakt är ju ett litet minus, men tycker dock att det inte är så mycket.

Regnbåge    /C   Regnbåge

itiswhatitis
0

Dom tar 700 kr i frakt för en bur, kostar ju en förmögenhet att få den skickad.. ;(

Irmelinis
0

Jo frakten beror ju lite på hur mycket buren väger. När jag går till deras webshop kostar frakten för en innebur 170 kr och för den största uteburen i trä kostar det 350 kr. 

Vad väger ditt paket eftersom du får upp frakt för 700kr? Har du beställt 10 st burar? 😃😉

www.alrunans.weebly.com/

itiswhatitis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En 150 cm inomhusbur eller 160 cm inomhusbur kostar 695 kr i frakt. :S

Irmelinis
0

Hmm, vad konstigt. Är det för att den buren är så lång då, som det blir dyrare? Men uteburen (den stora vita som ser ut som ett hönshus) är också 150 cm lång, dubbelt så tung och bara 350 kr i frakt.

www.alrunans.weebly.com/

itiswhatitis
0

#10 Märkligt :( jag har haft svårt att få tag i dom också, svarar ej på mail.

Trebit
0

#11 Jag betalade också närmare 500 spänn för frakt när jag beställde bur + lite annat i vintras, vet inte om de stora burarna måste fraktas annorlunda för att de annars lätt går sönder. Har du provat kontakta dem på facebook? Skriver man publikt att de är omöjliga att få tag på så brukar de plötsligt bli rätt snabba på att svara. Testa annars att ringa och lämna ett meddelande.

Tumblr - ☆ - Instagram

itiswhatitis
0

Nu har det gått 6 arbetsdagar sen jag beställde min bur från Teddytassen och har inte ens fått ett mail om att buren har skickats.

Trebit
0

#13 Kontakta dem igen, det låter jättekonstigt. Tipsar fortfarande om att skriva till dem öppet på facebook, de är ganska måna om att inte ha någon dålig kritik liggade så att alla kan se.

Tumblr - ☆ - Instagram

itiswhatitis
0

#14 Nu fick jag ett mail om att det hade skickats, äntligen :)