Ordna inomhus
Snart är det för kallt för Messi att vara utomhus större delen av dagarna.
Klurar på: hur ska jag ordna inne så att han får rasting minst 8 timmar.
Hur har ni löst det som inte kan ha frigående samt har hundar och katter.
Kan inte ordna ett eget rum för honom inne då vi inte har rum över till det.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kanske ngn typ av Hage inomhus?
http://nouw.com/smattochgott
Välkommen! <3
Jag skulle byggt eller köpt en begagnad 160cm loftsäng till mig och sambon och haft en Hage till kaninen under sängen. Bästa sättet att utnyttja utrymmet.
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
#2 Det har vi dessvärre inte råd med 😕 Och då blir det krux med hundarna, då de två små sover i våran säng och vi vill att de ska kunna fortsätta göra det.
Bygga säng har vi långt ifrån kunskaper eller möjlighet till tyvärr 😕 Annars var det toppenbra ide 👍
#1 Det är just det, hur jag ska göra det, så det blir hund&kattsäkert samt kunna gå att ta undan vid behov :/
Har du någon vrå/hörna inomhus där ni inte är speciellt mycket? För kompostgaller är ju väldigt smidigt att flytta runt, sen kan man ju spänna tyg över ganska lätt. Har ni dubbelmadrass är ju de lakanen ganska stora 🙂
Så kan han ju vara där längre stunder och få komma ut på lite större område när du är med.
Emma
#4 Enbart kompostgaller kan lätt hundarna flytta och välta om de vill, katterna med om de hoppar upp på det 😕 Så kan jag inte ha det så när vi inte är hemma dessvärre.
Nej inga dubbellakan tyvärr.
Våra får springa av sig i köket när vi är hemma. Har satt upp ett galler som grind för dörröppningen. Lätt att ta bort/öppna.
#6 Har två öppningar in till köket. Men svårt att kaninsäkra där inne bara. Inte så glad för att ha djuren så mycket i köket heller :) Känns inte hygienskt med kaninlåda osv där inne. Vet att det går att rengöra mm men jag är sån xD
När vi är hemma så kan han vara en del i hallen, men många dagar blir det inte speciellt många timmar i så fall :(
Så när vi är hemma är det löst egentligen mest när vi inte är hemma.
Kanske gränsa av till badrummet? Med barngrin elr likn.? Ofta har man ju bara en ingång dit och badrummet är ju lätt att säkra. :)
Välkommen! <3
#8 Barngrind hindrar inte katterna samt att katterna har sin mat & ena lådan där inne så de måste ha tillgång till badrummet :/
Är just när jag inte är hemma jag hade behövt någon bra lösning :/
Har sovrummet och vardagsrummet att tillgå.
#10 kan du inte stänga ute hundarna och katterna från sovrummet då? Och hägna in där du inte vill att Messi ska komma åt, typ säng, hyllor osv?
Emma
#11 Nej vi har ingen dörr in dit och kan inte sätta dit heller tyvärr.
Han kan dessvärre inte gå fritt där utan övervakning, för mycket sladdar att blockera dessvärre (två, högtalare, lampor mm)
Någon som har kanin i badrummet, heltid eller delvis. Hur har ni fixat det?
Jag hade inte satsat på badrum då det ofta är ett ganska tillstängt, kvavt och fuktigt rum. Sen vet jag inte hur ditt badrum ser ut…
"Ha det gött, ät ej kött" 
#14 är enbart när vi inte är hemma. Ja jag har inget annat rum han kan gå helt fritt när vi inte är hemma :(
Om man hade kunnat ha fönstret öppet i badrummet tror jag att det hade gått bra. Men det är ju bara vad jag tror, och jag är ju inget proffs på sånt. :)
Välkommen! <3
Jag har haft kanin i badrummet när jag satte ihop mina två, hade inte så mycket val men de fick gå utanför på dagen men de sov därinne. Haft en del vänner vars kanin bodde i badrummet hela livet men kan inte säga så mkt om den då jag inte var där så ofta. Inte märkt att det är fuktigt i mitt iaf men så används inte det badrummet alls heller. Att det ska vara mer kvavt eller tillstängt än deras vanliga sovrum kan jag inte tänka mig så länge badrummet inte används. På sommaren blir det väldigt kvavt i deras sovrum då solen lyser på den sidan och eftersom jag måste stänga dörren när jag inte är hemma. Därför står också fönstret öppet dygnet runt. Badrummet däremot är alltid väldigt svalt så det beror kanske lite på hur du använder det och hur solen lyser på. Skulle inte ha kanin i ett badrum som används däremot :)
#17 ja det används inte den tiden han är där då vi inte är hemma ändå :) har ingenting igång osv då. Så skulle vara enbart då :) Används när vi är hemma men då är han inte där :) #16 vill inte ha fönster öppna när vi inte är hemma.
Okej, det är förståligt:)
Välkommen! <3
#19 :)
Jag har haft kanin i badrummet. Gick så bra så. Hon älskade att sova under badkaret :P
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se