Kanin iFokus

Kanin

Etikett: utanför-Àmnet-ot
LĂ€st 6545 ggr
Peak303
4

Klotterplank #273

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nytt klotterplank đŸ™‚

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, SkÄne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

• Redigerat 2020-09-10 11:22 av MarHai
Happy-Bunny
0

Haha Gud kan inte lille hoppetossen hoppa pÄ tÀvlingarna ocksÄ?!? Hemma hoppar han som jag vet inte vad och pÄ tÀvlingarna Àr det bara honorna som Àr intressanta.. =D Klotterplanket blir sÄ sjukt lÄnga tillslut, bra att göra nya ibland :D

Smultrondraken70
0

I morse slogs kaninerna sĂ„ dĂ€r hux flux bara😼vĂ€rsta brĂ„ket. VĂ„r lilla hane som alltid Ă€r sĂ„ snĂ€ll och vĂ€nlig jagade honan. Han lyfte bara pĂ„ svansen, morrade och rusade pĂ„ henne som en tok. Hon sprang för livet stackarn😕Jag lyckades avleda honom genom att fylla pĂ„ nytt hö..HĂ„ll tummarna nu att det bara var en engĂ„ngsföreteelse, dom har varit bĂ€stisar i snart ett halvĂ„r, utan brĂ„k

Irmelinis
0

#2 Vad lĂ€skigt!! Undrar vad som hĂ€nde

SĂ„n blir vĂ„r kastrerade hane ibland nĂ€r honan brunstar, dĂ„ jagar han henne och retas med henne hela dagarna, hon blir skitsur. SĂ„ fĂ„r man sysselsĂ€tta dem med nĂ„t annat eller byta miljö en stund. Ibland lyssnar han nĂ€r hon sĂ€ger ifrĂ„n, ibland inte. Men springa för livet brukar hon inte göra
 hon blir mest sur.

Uppfödning dvĂ€rgvĂ€dur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges KaninvÀlfÀrdsförening

aliiciaj
0

PĂ„ söndag flyttar jag till Uppsala som inneboende för att studera. Är helt delad ifall jag ska ta med mina kaniner eller inte. Jag fĂ„r det för Ă€garen, hon har sjĂ€lv en gotlandskanin och tar gĂ€rna hand om kaninerna nĂ€r jag reser och hĂ€lsar pĂ„ i Stockholm. Om jag lĂ€mnar dem i Stockholm tar min mamma hand om kaninerna och de fĂ„r springa frigĂ„ende i huset och vara i hagen hela dagarna, medan i Uppsala fĂ„r de nöja sig med ett rum och endast selpromenader utomhus. De har det bĂ€ttre i Stockholm sommartid, men kommer sakna dem sĂ„ mycket :(

[Melbun]
0

#2 Mina gjorde ocksÄ det igÄr xD LÄg en stor tuss i buren men sen har det inte varit nÄgot mer. De gör sÄ ibland, dock bara en gÄng eller sÄ och sen hÀnder det inget.. o,O

Fridaaaa
0

#1 Syns ingen bild tyvÀrr

HÀrliga fredag! MEN pÄ mÄndag börjar skolan suck

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

Trebit
1

#6 Det var en video! Gick att visa pĂ„ dator utan problem! JĂ€ttefin hoppning #1 🙂

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Fridaaaa
0

#7 Aa aldrig sett sĂ„ pĂ„ video. PĂ„ mobilen fungerader det inte, fĂ„r se pĂ„ datorn sen om det fungerar bĂ€ttre đŸ‘

missanÂŽs
0

Tomt utan nÄgon kanin

VĂ€nliga hĂ€lsningar Ellen GladStjĂ€rnor

Happy-Bunny
0

#7 haha tack :) Bebisen kan nÀr bebisen vill ;)

[AnimalLover1]
0

Älskar kaniner sĂ„ himla mycket iiih :D

Irmelinis
0

#4 Kan du inte ha dem hos dig under vintern och hos mamma nĂ€r det blir varmare vĂ€der till nĂ€sta sommar? Eller prova nĂ„gra veckor utan dem, du kanske har sĂ„ mycket annat nytt att ta hand om att tiden gĂ„r jĂ€ttefort, men om du saknar ihjĂ€l dig kan du vĂ€l Ă„ka och hĂ€mta dem? đŸ™‚

www.alrunans.weebly.com/

Fridaaaa
0

Sitter & funderar. Ta ut Messi i uteburen och ta in Ella eller lÄta dem vara som dem Àr nu hmm

[RC1393]
5

Tack för alla minnen❀

emms
0

KĂ€nner mig elak som lĂ„ter Mio sitta i buren
 đŸ˜•

Hur lĂ€nge har ni vĂ€ntat med att aktivera lite smĂ„tt efter kastrering? Har köpt lite nya leksaker till honom som jag byter varje dag men han lĂ€r ju bli uttrĂ„kad snart kĂ€nner jag haha đŸ˜‰

Emma

aliiciaj
2

#12 Joo det var en bra idé, sÄ ska jag nog göra! :) Idag har jag tÀvlat hoppning med Humlan och Haren, och det gick vÀl sÄdÀr. Humlan var brunstig sÄ jag kunde inte röra hennes rumpa, nÀr jag gjorde det kissade hon pÄ min hand haha. SÄ Humlan satt stilla och vÀgrade hoppa under 2 minuter xD Haren kÀnde för att ta ett bad i vattengraven och sitta en stund pÄ parkbÀnken, sÄ hon fick tre fel i lÀtt 1 och tvÄ fel i lÀtt 2. TyvÀrr gick hon inte till final för konkurrensen var hÄrd. Lite skillnad pÄ förra gÄngen dÄ vi gick till final pÄ hela fem fel :p Men jag Àr nöjd med Haren, hon hoppade vÀldigt stort och med flyt idag!

Trebit
0

#15 Efter Lunas kastrering vÀntade vi ca 5 dagar innan hon fick komma ut i Hage (det smÀrtade oss nÄgot enormt, sista dagen instÀngd satt hon bara och stirrade ut vid burdörren). Men det var ju ÀndÄ en kastrering pÄ en hona och mycket mer "sÄr" att lÀka, vet inte riktigt vad som rekommenderas för hanar? Tre dagar kanske?

Tumblr - ☆ - Instagram

emms
0

#17 Okej dĂ„ kanske han kan fĂ„ komma ut i köket lite imorgon. Inga saker att hoppa upp pĂ„ och sĂ„dĂ€r. VeterinĂ€ren vae duktig och det Ă€r bara ett 1cm lĂ„ngt snitt med 3 stygn sĂ„ kĂ€nns som om det borde lĂ€ka hyfsat fort. đŸ™‚

Emma

Trebit
0

En intressant förĂ€ndring sen Lunas kastrering, hon har blivit sĂ„ sjukt busig! Försöker rymma och flytta pĂ„ hagen, hoppar upp pĂ„ pallen som vi stĂ€llt in som alltid tidigare varit för hög, flyttar runt toalĂ„dan, försöker klĂ€ttra pĂ„ allt
 och nĂ€r man kommer och kollar vad hon hĂ„ller pĂ„ med sĂ„ skuttar hon med ett glĂ€djeryck ivĂ€g, gud vad kul det Ă€r att vara busig!!
Att hon blivit mer kelig med oss Àr ju ett plus, men den hÀr andra sidan Àr lite utmattande! XD

Tumblr - ☆ - Instagram

Irmelinis
1

#19 Hon kanske kĂ€nner sig sĂ„ hemma hos er nu att hennes riktiga personlighet kommit fram! Bus-fia! HĂ€rligt att höra att hon har energi och mĂ„r bra đŸ™‚

www.alrunans.weebly.com/

Peak303
4

Älskade kanin ❀ Ännu en pinne i krok. SĂ„ nu fattas det bara 2 pinnar i krok och 3 pinnar i rak tills att han Ă€r elit. ❀

-'  Malin Hultman

Irmelinis
1

#21 Grattis, bra jobbat bĂ„da tvĂ„! đŸ„ł

www.alrunans.weebly.com/

Happy-Bunny
0

SupernÀra du kom i mÄl pÄ tÀvlingen idag. Ett stort steg för Zingo, litet för vissa andra :) Tiden gick ut nÀr du bara hade mÄlhindret kvar, sÄ typiskt, men stolt Àr jag över dig hur eller hur

nikkifun
5

Elton, med nyfiken Ozzy i bakgrunden đŸ˜ƒ

Storip
4

Gjorde nyss en grupp pÄ facebook, "kaniner - bortsprungna och upphittade".

https://www.facebook.com/groups/1040840899260856/

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

emms
3

Nu har Mio varit kastrerad i 3 snart 4 dagar och det Àr sjukt hur snabbt vissa grejer Àndras.

Innan började de lukta ganska starkt i mitt rum frÄn kiss efter en halv dag. Var tvungen att byta i hans toa varje dag för att det luktade. Nu luktar det sÄ mycket mindre! Byter varje dag men Àr sÄ skönt att slippa lukten. Luktar knappt alls nÀr man byter.
Han bajsar ocksĂ„ mycket mindre utanför lĂ„dan. Kan se kanske 8 pluttar utanför sen han kom hem i torsdags. Resten ligger i lĂ„dan. Verkligen snabb skillnad! Annars kanske det var runt 15 om dagen som hamnade utanför. 

SĂ„ret lĂ€ker sĂ„ fint sĂ„ kĂ€nns jĂ€ttebra. Imorgon ska han fĂ„ komma ut och röra lite pĂ„ sig igen â€ïž

Emma

Trebit
3

Tipsar om ett inlÀgg pÄ balkongodling.iFokus, en lÄng lista med massor med inom- och utomhusvÀxter som Àr giftiga för katt och hund (och mycket troligtvis ocksÄ kanin!) JÀtteviktigt att ha koll pÄ, speciellt nÀr det gÀller julblommor!
http://balkongodling.ifokus.se/articles/55e38636ce12c47947000764-vaxter-giftiga-for-katter-och-hundar?discussions-1

Tumblr - ☆ - Instagram

Irmelinis
0

FÄr rexpÀlsade kaniner ocksÄ tjock vinterpÀls? Deras pÀls Àr vÀl redan bara "underull"?

www.alrunans.weebly.com/

emms
0

Nu har det gÄtt en vecka sedan Mio kastrerades. VeterinÀren sa att kaniner brukar plocka sina stygn sjÀlva men han har lÄtit sina vara helt. Inte helt sÀker pÄ att han kommer ta dom sjÀlv heller.

Tror ni vi kan plocka dom hÀr hemma och isf nÀr? (Har en kompis som jobbar pÄ veterinÀrklinik som sÀkert kan komma och hjÀlpa mig om jag frÄgar snÀllt)

Emma

Trebit
0

#29 Plocka stygnen sjĂ€lva? Är de inte sjĂ€lvupplösande? Luna Ă€r ju sydd ganska mycket, men stygnen syns inte frĂ„n utsidan och det Ă€r inte meningen att vi eller kaninen ska göra nĂ„gonting Ă„t dem. Är det sĂ„ annorlunda nĂ€r man kastrerar en hane?

Tumblr - ☆ - Instagram

emms
0

#30 Dessa Ă€r vanliga stygn. Med Muffin sĂ„ var det sĂ„nna som försvann av sig sjĂ€lva men de anvĂ€ndes tydligen inte denna gĂ„ngen. Men de Ă€r opererade pĂ„ olika sĂ€tt sĂ„ vet inte om det Ă€r dĂ€rför de anvĂ€ndes olika metoder. Mio Ă€r sydd över mellan kulorna, bara ett snitt medan Muffin hade lĂ€ngst bĂ„da kulorna. Men det Ă€r bara 3 stygn sĂ„ Ă€r inte jobbigt att ta dom sjĂ€lva heller. 

Han sa att dom oftast tar dom sjÀlva nÀr dom tvÀttar sig men skulle man sÀtta ett plÄster pÄ Mios ben skulle han lÄta den sitta dÀr tills man tog av den ungefÀr haha!

Emma

Trebit
0

#31 Vad konstigt! Men kolla med din kompis, sjÀlv skulle jag aldrig vÄga pÄ att pilla pÄ nÄgot sÄnt sjÀlv. Kanske du kan ringa och höra med veterinÀren nÀr de bör ha lossnat av sig sjÀlva, och dÄ fÄ reda pÄ om ni behöver göra nÄgot Ät det.

Tumblr - ☆ - Instagram

emms
0

#32 Ja, frĂ„gade min kompis nu. Hon hjĂ€lper till mycket med sĂ„nt pĂ„ sin klinik sĂ„ fĂ„r se vad hon sĂ€ger. Enligt veterinĂ€ren sĂ„ sa han att dom brukar plocka dom efter nĂ„gon vecka och annars kunde man fĂ„ hjĂ€lp dĂ€r. Men kĂ€nner att om min kompis kan sĂ„ Ă€r det ju bĂ€ttre, slipper jag Ă„ka dit och stressa honom mer. Hemmamiljö Ă€r ju alltid lugnast. 

SĂ„ret ser ju helt lĂ€kt ut och Ă€r inte speciellt svĂ„rt att plocka stygn, mer Ă€n att hĂ„lla honom stilla. Med lite godismutning borde det gĂ„ fint, Ă€r ju inte sĂ„ mĂ„nga stygn đŸ™‚

Emma

Fridaaaa
0

Nu tar jag helg! :D

Alla kaninerna Àr intagna frÄn hagarna, fÄtt sitt förkvÀllen. Messi fÄr skutta lite i sovrummet sen,vilket han Àlskar :D

Frosstis
0

trÀnade första gÄngen pÄ 4 mÄnader idag haha! kÀnner hur mkt muskler jag tappat pÄ sÄn kort tid, synd men det ska tillbaks :)

emms
3
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Har inte varit hemma sĂ„ mycket i veckan sĂ„ kaninerna har inte fĂ„tt samma uppmĂ€rksamhet som dom brukar. SĂ„ idag nĂ€r jag kom hem och slĂ€ppte ut Mio i mitt rum var han sĂ„ himla söt, följde efter mig och satt och kolla pĂ„ nĂ€r jag stĂ€dade hos honom och blev platt som en pannkaka sĂ„ fort jag klappade honom. Tror han saknat mig lite minsann â€ïž

SlĂ€nger in 2 bilder, visst har han blivit stor? đŸ˜

Emma

Peak303
6

NĂ€st Ă€ldst pĂ„ PET-bedömningen men Ă€ndĂ„ "bĂ€st", gammelgossen ❀ TĂ€nk 2 mĂ„nader tills att han fyller 6Ă„r o.o

-'  Malin Hultman

Smilla Kanin
0

Sjuk igen, orkar inte mer:(

aliiciaj
5

Att bara fÄ trÀffa sina kaniner en gÄng i veckan Àr inte kul :( Men nÀr jag vÀl trÀffar dem sÄ ser man allt som man inte tÀnker pÄ i vanliga fall, och man blir sÄ glad att man har just dessa kaniner. Man verkligen uppskattar dem nÀr man inte trÀffar dem sÄ ofta. Men nu har hösten kommit, sÄ om tvÄ veckor flyttar kaninerna hen till mig i Uppsala :D

Irmelinis
0

#39 Gosetjejerna! Vad skönt att du ska fÄ hem dem till dig snart! SÄ kan ni njuta tillsammans hela vintern.

www.alrunans.weebly.com/

Irmelinis
1

TvÄ dagar kvar tills Prim VÀdur Àr pÄ dag 30 i sin eventuella drÀktighet. Har inte mÀrkt nÄn skillnad alls, förutom att hon Àr mer matgalen nu, vi fÄr se om det blir nÄt..

www.alrunans.weebly.com/

Frosstis
0

kÀmpat o stÀdat kaninburen i över 1 timma nu, sÄ fÄr charlie flytta in ikvÀll :) yay

[RC1393]
0

Mamma köpte 5 balar spÄn igÄr sÄ nu ska det stÀdas! FÄr bara dÄligt samvete över att jag Àr myndig men mamma och pappa betalar för mig ÀndÄ, nu jÀklar ska jag skynda pÄ med körkort sÄ jag kan ha ett deltidsjobb och göra rÀtt för mig!

emms
0

Idag vaknade jag av att ett slĂ€p brann pĂ„ vĂ„r innegĂ„rd, ca 3 meter frĂ„n min lĂ€genhet. Sjukt obehagligt! SlĂ€ngde ner kaninerna i transportburar och sprang ut. Usch, hoppas ni haft en bĂ€ttre morgon Ă€n mig đŸ˜‰

Emma

Idlil
0

Nu har VÀsbyvikens hoppkaniner en facebook-sida istÀllet för hemsida! :) -> VÀsbyvikens Hoppkaniner heter den

Kramar & tassar frĂ„n Ida, Toffee & Lakrits HjĂ€rta

Storip
0

Hittade en iskall unge i boet sĂ„ tog upp den
höll den och dĂ„ började den röra sig. Började grĂ„ta
.

Irmelinis
0

#46 Åh nej đŸ˜• Klarar den sig?

www.alrunans.weebly.com/

Storip
0

Ja han mĂ„r bra :) ligger i boet och haft honom/henne i BHn och vĂ€rmt den :3 dock blev första dödfödd
rip đŸŒș

Och nu försöker hon klÀmma ut en tredje unge verkar det som. Stackars mamma har hÄllit pÄ sedan frukost och krystat :(

Storip
0

Nu lĂ„g ungen kall och orörlig igen 
stackarn fick Ă„ka tillbaka i BHn och rör sig nu nĂ„gorlunda.

Irmelinis
0

#49 Vad jobbigt, lille stackare đŸ˜• Hoppas den klarar sig fint, varför fĂ„r den inte vara med de andra och vĂ€rma sig
 ?

www.alrunans.weebly.com/

Storip
0

Det finns inga andra att vÀrma sig med. Han var ensam och först lade jag han i boet men dÄ blev han iskall igen. SÄ boet var vÀl för litet antar jag.

2 döda ungar till hittades 05 imorse.

Just nu Àr jag bara glad att mamman klarade sig, hon har ju klÀmt ur sig ungar i 24 timmar. Stackars Amanda Àr jÀtte trött

Trebit
0

Lyckades för första gĂ„ngen ensam klippa klorna pĂ„ kaninerna! De Ă€r envisa, men jag Ă€r envisare. Otroligt mycket smidigare nĂ€r man Ă€r tvĂ„, men nĂ€r sambon prioriterar annat fĂ„r man ta saken i egna hĂ€nder

Tumblr - ☆ - Instagram

Sxne
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Ska fÄ mina 2 första kullar snart!

Bella (första kaninen) ska fÄ ena! Parades 2 September

Och Matilda (andra) ska ocksÄ fÄ en! Parades 11 September

Fridaaaa
0

Vill ha hollÀndare xD Eller gepardrex! :P

Irmelinis
0

#54 Ja, skaffa gepard rex, de Àr sÄÄÄ snygga ju!

www.alrunans.weebly.com/

Fridaaaa
0

#55 Kommer bli i framtiden! :D

aliiciaj
4

InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.

Finns det nĂ„got som heter kaninabstinens? I sĂ„ fall tror jag att jag har det đŸ˜ƒ Jag tittar om och om igen pĂ„ alla videos jag har mina smĂ„ ninisar. Och har nu klippt ihop en liten video som dĂ€mpar min abstinens en smula đŸ™‚

Irmelinis
0

RÀknar man drÀktighetsdagar frÄn dagen parningen skedde, eller dagen efter PARNING? NÀr börjar man rÀkna?

www.alrunans.weebly.com/

Peak303
0

#58 Dagen efter :)

-'  Malin Hultman

Sxne
0

Verkligen inget bra Är för mig!

Först sÄ försvann min ena katt som vi hade i 12 Är, och har nu varit försvunnen i 8 mÄnader.. Sedan sÄ försvann min andra katt, sedan sÄ fick vi veta att min hund var sjuk!

Sedan sĂ„ fick Alfred problem med ögonen, Sen Bella & Nu Ă€r Matilda inte sĂ„ pigg. Yay, superĂ„r Ă€r vad jag kan kalla det ☔

Storip
0

Nya selarna kom idag , ut o prova vilka som passar vem :) -- #60 styrke kramar!!

cmfftw
0

#57 gu vad gulliga!

RegnbĂ„ge    /C   RegnbĂ„ge

Irmelinis
0

Fnissar förtjust Ă„t bilderna pĂ„ nĂ„gra DvĂ€rgvĂ€dur/Belgisk JĂ€tte korsning pĂ„ Blocket, ser ut att bli en fin blandning med stooooora flaxöron đŸ˜ƒ

www.alrunans.weebly.com/

Frosstis
0

mamma har sjukskrivit sig :( tror jag Àr jÀttestor del i det för jag Àr sÄ jobbig

Irmelinis
0

#64 Jobbig kĂ€nsla đŸ˜• Men samtidigt bra att din mamma tar hand om sig sjĂ€lv och "lĂ„ter sig" vara sjuk, det Ă€r viktigt nĂ€r man inte mĂ„r bra. Hoppas ni bĂ„da kan fĂ„ hjĂ€lp att hitta en lösning tillsammans, sĂ„ att du slipper kĂ€nna dig jobbig. Det Ă€r inte kul att kĂ€nna sig som en börda pĂ„ sin förĂ€lder. 

*kram*

www.alrunans.weebly.com/

Frosstis
0

#65 â€ïž

cmfftw
2

#64 Min mamma var sjukskriven ett tag pga mig, i början var det jobbigt men efter ett tag sĂ„ lĂ€rde jag mig att hon blev sjukskriven för sitt bĂ€sta sĂ„ att hon skulle bli bĂ€ttre och sedan orka ta hand om mig mer och bĂ€ttre. â€ïž

Peak303
0

#68 VÀxjö Àr ocksÄ en av de stÀllena som Àr mest drabbade.

-'  Malin Hultman

Fridaaaa
0

Underbart vÀder! Sitter ute med kaninerna :) tagit helg :D

aliiciaj
0

#70 Hoppas det underbara vÀdret kommer till oss i Uppsala ocksÄ, hÀr har det varit grÄtt och regnat hela dagen :(

Fridaaaa
0

#71 Hoppas! Trodde inte att det skulle bli bra vÀder idag men kom under dagen hÀr, superskönt :)

Storip
0

#69 Ojoj 
Den sprids sĂ„ fort 😕

emms
0

Köpte mig nyss en ny dator. Det behövdes verkligen!

Den jag har nu Ă€r 5 Ă„r gammal, musplattan laggar, flera ingĂ„ngar Ă€r sönder, den stĂ€nger av sig sjĂ€lv i nĂ„gra sekunder dĂ„ och dĂ„, den Ă€r segare Ă€n segast och hĂ€r om dagen började laddaren att krĂ„ngla med. hahah sĂ„ jag fick nog! Kan va skönt att ha en dator som funkar nu nĂ€r jag börjat plugga igen đŸ˜ƒ

Emma

missanÂŽs
4

Saknar att ha en lĂ„ngörad vĂ€n att pyssla om

Lilla Ă€lskade Freja â€ïžđŸ˜ą

Smilla Kanin
1

Usch gillar verkligen inte kaninpesten. Den börjar komma nÀrmre nu (dÀr jag bor) och Àven fast mina kaniner Àr vaccinerade finns det ju Àven en liten risk:/

Usagi_
1

Hatar den hÀr pesten :( Finns det inget sÀtt att utrota den
 Borde man sluta plocka maskrosblad till kaninerna nu, med tanke pÄ att vildkaniner kanske suttit pÄ det?

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

emms
1

Idag har Mio lĂ€rt sig att klĂ€ttra upp i fönstret. Och börjat sova i sofforna och pĂ„ mattan istĂ€llet för golvet. Börjar vĂ€l bli kallare hĂ€r inne, hemskt kallt i lĂ€genheten pĂ„ vintern
 Snart har man vĂ€l kanin pĂ„ borden ocksĂ„ đŸ˜‰

Emma

Smilla Kanin
0

Livet Àr inte rÀttvist:/ Min bÀstis kanin somnade in idag.. Ev. av det nya viruset (kommer inte ihÄg vad det heter) sÄ kÀnns ju toppen, eller inte:/ (Vi ska kontakta veterinÀr om vi ser fler tecken pÄ det) Mina kaniner Àr ju vaccinerade men hon bor typ 1 km hÀrifrÄn sÄ kÀnns inte superbra:(

Fridaaaa
0

Milly borta ;/ Hittar inte henne

Irmelinis
0

#79 Usch vad jobbigt, hoppas det hjĂ€lper med vaccinationen dina kaniner har. Stackars din bĂ€stis đŸ˜•

#80 Åh nej, har hon rymt? đŸ˜•

www.alrunans.weebly.com/

Fridaaaa
0

#81 Förmodligen :( Det skumma Àr att ett buntband saknas pÄ ena stÀllet pÄ hagen :/ Zelda var kvar i hagen. Messi ahde rymt frÄn sin, dock infÄngad lÀtt.

Usagi_
0

#82 Hoppas hon kommer tillbaka eller att ni hittar henne!

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Fridaaaa
0

Inte sett henne Àn Äh :( Vill bara grÄta :(

Irmelinis
0

Stackars đŸ˜• SĂ„ jobbigt att inte veta ju.. Hoppas verkligen hon hittar tillbaka hem!

www.alrunans.weebly.com/

Fridaaaa
0

#85 verkligen nog det vĂ€rsta :(  Var ute nu men ingen skymt av henne :(

Peak303
0

#72 MisstĂ€nker ni sĂ„dant MÅSTE ni rapportera!

#80 Vad trĂ„kigt.. Ni hittar inte henne nĂ„gon stans? đŸ˜•

-'  Malin Hultman

Fridaaaa
0

#87 Hittade henne nu pÄ morgonen, Har somnat in :(

Smilla Kanin
0

#87 Antar att du skrev till mig. Hon hade förhastat sig och skrev bara nÄgot. Visade sig att kaninen hade blivit tagen av katten, tror dock att det var en rÀv dÄ katter kanske inte riktigt grÀver in sig i en bur (djuret hade grÀvt sig in i buren (nÀt i nÀstan hela botten) och bitit den i nacken:( Tur att den andra kaninen "bara" fastnade i kompostgallret av skrÀck:/

thea_thea
1

En kanin har vÀl gnagt av buntbandet.

Frosstis
0

weyy vart i sthlm sedan torsdags o vart pÄ Àventyr o konsert o grejor !! mycket bra grejor

Maleficum
0

Var pÄ ladan i örÄker idag (kungsÀngen) fanns kaniner dÀr som inte alls bodde bra men vet inte om de Àr deras eller nÄgon annans :( var bla ett gÀng bebisar som precis börjat lÀmna boet, supersöta och nÄgra av dem var vitörade! Var sÄ sugen pÄ att plocka med mig dem alla hem =D

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Storip
0

#92 Åh stackars kaniner 😕 hemskt med sĂ„nt!

--

MÄste bara frÄga vad skillnaden (förutom utseendemÀssigt) det Àr för skillnad pÄ vitörad wiener och "vanlig" wienertecknad?

Maleficum
0

#93 Vitörad Àr sin egna gen vad jag vet sÄ det har inte med wienertecknat att göra (Àven om de kan ha bÄda och wiener kan ge vita öron).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Storip
0

#94 Jaha..haha feltolk av mig.

Peak303
0

Vitörat fÄr alltid vita öron, typ en prick i pannan och Àven vit under till. Med genkoden wo (om jag inte Àr fel pÄ det). WT Àr ju en vit blÄögd fast med enbart enkel uppsÀttning av genen, dvs Xx.

-'  Malin Hultman

Storip
0

Ok fattar typ ;) Men kan en wienertecknad fÄ vita öron? För dÄ Àr den ju wienertecknad och inte vitörad? Eller Àr jag helt borta?

EmelieJosefine
0

Tjockiiis ;)

Peak303
0

#97 Ja det kan dem :)

-'  Malin Hultman

Elsa03
0

hej Ă€r det nĂ„gon som vet var man kan köpa eller om nĂ„gon sĂ€ljer bolĂ„dor till kaninerna. ska fĂ„ en kull till vĂ„ren och vill vara förberedd❀

Elsa03
0

Trebit
2

Vill bara dela med mig av hur Luna har förĂ€ndrats sen sin kastrering, hon har blivit en riktig snugglebun! SĂ€tter man sig ner sĂ„ kommer hon ofta och gosar in sig brevid ♡

Tumblr - ☆ - Instagram

Irmelinis
2

#102 Mys-Luna! SĂ„ himla vacker đŸ˜

www.alrunans.weebly.com/

Irmelinis
2

TĂ€nker pĂ„ Frida hĂ€r pĂ„ forumet som haft det vĂ€ldigt jobbigt med sina kaniner det sista. Önskar jag kunde göra nĂ„t för att hjĂ€lpa đŸ˜• đŸŒș

www.alrunans.weebly.com/

Frosstis
0

#104 men aw vad gullig du Àr som tÀnker pÄ andra sÄdÀr! <3

Fridaaaa
0

#104 Gulliga du đŸŒș Dina ordhjĂ€lper mycket!
Hoppas att det flyter pĂ„ nu. Ella,Ă€n sĂ„ lĂ€nge, har det gĂ„tt bĂ€ttre med. Blir troligtvis att sambon tar över henne helt â€ïž

emms
0

Ska nog flytta pĂ„ Mios bur/inhĂ€ngnad/hage idag
 (ikvĂ€ll, Ă€r man nattmĂ€nniska sĂ„ Ă€r man đŸ˜‰)

Börjar bli lite mörkt och svĂ„rĂ„tkommligt i min klĂ€dkammare nu
 Iom att han gĂ€rna hoppar över sĂ„ har man fĂ„tt hĂ€nga grejer över och blir ju mörkt och trĂ„kigt. Hade tĂ€nkt stĂ€lla kompostgallerna pĂ„ andra hĂ„llet nu sĂ„ han inte hoppar över.

Men frĂ„gan Ă€r vart man ska ha honom. Jag tycker köket verkar bĂ€st men fĂ„ se vad rumskompisen sĂ€ger nĂ€r hon kommer hem. DĂ€r blir det större och man kan Ă€ven fixa sĂ„ han fĂ„r vara lös i köket dygnet runt och nĂ€r man inte Ă€r hemma osv. Kanske helt enkelt bara skĂ€rma av köket? Vi fĂ„r se
 TĂ€nkte skapa en flyttrĂ„d isf đŸ˜Ž

Emma

Elsaharr
0

Vill sÄ gÀrna ha kanin inne. SÀrskilt nÀr man har vÀder som detta det hÀr Äret :/

Zingo ;D

Smilla Kanin
0

Katten vaccinerades idag. Han brukar vara pÄ grÀnsen till att fÄ en varningstriangel varje gÄng (pÄ hans papper eller hur man ska beskriva det) men idag var han hur lugn som helst<3 KÀndes dock lite i hjÀrtat nÀr veterinÀren sa att han börjar bli gammal:/ 7 Är Àr vÀl inte sÄ hemskt gammalt för en bondkatt? Nu Àr han iallafall helt utslagen och sover hela tiden XD Snuttis<3

Frosstis
3
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

gosepluttarna haha <3 kolla mer bilder pĂ„ min blogg đŸ˜Š

cmfftw
1

Nu börjar min stora Wilma pÄ 6 Är Àntligen vÀnja sig vid att jag klappar henne! SvÄrt med omplaceringskanin som tidigare inte varit van vid det. Var Àven hos uppfödare idag och kollade pÄ en liten kompis till henne, woho!!

Trebit
4

Som en del av ett inlÀmningsprojekt (i kursen "Spelbaserat LÀrande" jag lÀser just nu) sÄ ska vi göra ett kort quizspel med hjÀlp av javascript.
SjÀlvklart kunde jag inte hÄlla mig och gjorde ett litet minispel om kaninkunskap

Det Àr fortfarande under uppbyggnad, men jag kÀnde för att dela med mig.
Quizet Àr pÄ engelska sÄ vill man öva sig pÄ engelska kaninord sÄ funkar det ju ocksÄ bra :)

http://people.dsv.su.se/~saso6758/SBL/quiz/quiz.html

Tumblr - ☆ - Instagram

Storip
0

#112 Jippie :) kul ska pröva strax

--

Om en hona vaktar boet och morrar sÄ fort handen nÀrmar sig boet, men morrar inte Àr man tar pÄ henne, betyder detta ungar?

Fridaaaa
0

#113 Behöver inte vara. Kan vara skendrÀktig? med

Storip
0

Hon Àr parad sÄ troligen ungar isf, men vill ju inte peta i boet om surpuppan ska vakta :P fÄr vÀnta och se

Fridaaaa
0

#115 Ja de kan bli skendrÀktiga dÄ med men hur lÀnge sedan Àr det hon blev parad?

Storip
0

Runt den 13e fick hon ungar, med okÀnd hane. Antar att mormor sjabblade med burarna sÄ att hon trÀffade en hane dÄ. (jag var i Tyskland den 11-13e mÄnaden innan) Alla de ungarna dog.

--

VÀntar nu pÄ om hon fÄr kull med hanen hon parades med i slutet av Augusti. Vi visste inte att hon var drÀktig, tanken var att hon bara skulle fÄ ungar med den hanen.

Frosstis
0

stackars lilla charlie skulle hoppa upp i sÀngen men lyckades inte och sÄ rÄkade han bita sig sjÀlv i lÀppen sÄ de började blöda :((

thea_thea
0

#118 Min kanin lyckades med samma sak en gĂ„ng. Inte kulđŸ€

Frosstis
0

#119 naw :( men de lÀker nog fort.

Happy-Bunny
0

#18 Ă„h stackarn 😕

missanÂŽs
1

Älskar lördagar, bĂ€sta dagen pĂ„ hela veckan! đŸ˜ƒ

Happy-Bunny
0

Åh att skada knĂ€t e inte kul, sĂ€rskilt nĂ€r man vill ut och hoppa och busa med ninisen :(

Storip
0

NĂ€r nĂ„gra ungar skriker sĂ„ gĂ€llt att man tror att det Ă€r kaninerna som skriker 😼 de stod för det andra ca 2meter bortifrĂ„n kaninburen..hjĂ€rtat flyger upp i halsgropen

Adirfen
0

#124 Usch 😳

Irmelinis
0

HĂ„ller tummarna för att Fridas lilla söte-Zelda fĂ„r en kompis snart! Den killen kommer bli lycklig med en sĂ„n vacker tjej! đŸ˜ƒđŸ€—

www.alrunans.weebly.com/

Fridaaaa
0

#126 Hoppas jag hittar nĂ„gon đŸ™‚ TĂ€nkte först ha henne med Messi sen men mĂ€rkt pĂ„ henne nu att hon nog inte kan vĂ€nta till ev vĂ„ren :( SĂ„ fĂ„r se om jag hittar nĂ„gon :) đŸ€—

Irmelinis
0

Ja, klart hon ska ha nĂ„gon att vĂ€rma sig med i vinter! Jag skulle inte tvekat, det mĂ„ste finnas nĂ„gon som passar đŸ™‚

www.alrunans.weebly.com/

Fridaaaa
0

#128 Ja gĂ€ller bara att fĂ„ hit den ocksĂ„ nĂ€r jag finner :) 
Var synd att det inte fungerade mellan henne och Flizan :(

Storip
0

#129 Kolla med omplaceringshem, de brukar ha kastrerade kaniner :) Hoppas ni hittar nÄgon

Fridaaaa
0

#130 Finns inga omplaceringshem hÀr i nÀrheten tyvÀrr.
Hoppas :)

Storip
0

Nu har vi mĂ„lat kaninburen med tjĂ€ra, bĂ„de jag och kaninerna luktar tjĂ€ra 😃

Irmelinis
1

#131 Men du ska ju ha en hollĂ€ndare eller en Liten rex! đŸ™‚

http://www.blocket.se/blekinge/Sota_kaninungar_61370031.htm?ca=16&w=3

www.alrunans.weebly.com/

Frosstis
0

Charlie fÀller sÄ in i helskotta mycket, extra jobbigt nÀr han e inne ocksÄ! Har hÄr i nÀsan, gommen och halsen som jag inte fÄr bort D; Àr svÄrt att borsta bort, sÄ jag typ klappar honom hÄrt och drar av pÀls pÄ honom, borstar upp pÀlsen och sen gör om det hela tiden. kÀnns som det inte gör nÄgon skillnad ÀndÄ! blir galen haha. skulle bli sÄ ledsen om jag blev allergisk mot kaniner för han fÀller sÄ mkt :/

Fridaaaa
0

#133 Vill ha men de Àr tyvÀrr inte kastrerade :( Och Àr det jag behöver ha till zelda, sÀkraste kortat till henne kÀnner jag just nu :)

Elsaharr
0

#135 Hoppas du hittar en bra hane Ät Söt-Zelda! :)

Zingo ;D

Fridaaaa
0

#136 Hoppas :D

Irmelinis
0

#135 Jo, jag förstĂ„r det. TĂ€nkte kanske det skulle gĂ„ att tĂ€nja pĂ„ det kravet lite om du fĂ„r en favvo-ras đŸ˜‰ Men förstĂ„r att du vill att han flyttar in hos Zelda sĂ„ fort som möjligt sĂ„ klart.

www.alrunans.weebly.com/

Fridaaaa
0

#138 Japp Àr dÀrför, annars hade jag kastrerat Messi, har ju han med :)
Men kÀnner att jag vill inte vÀnta 4-6 veckor eller lÀngre, om det gÄr, vet ju inte om jag hittar heller innan dess men vÀrt ett försök :) Och Messi bor ju inne med sÄ blir svÄrt att kastrera nu och slÀppaihop ute sen :/

aliiciaj
0

Min rumskompis har en gotlandskanin som Àr enooormt stor. Den Àr nog ca 5 gÄnger större Àn mina egna kaniner, sÄ varje gÄng jag kommer hem till mina egna kaniner kÀnns det som de har tagit ett Alice i underlandet-piller och krympt till pysslingar xD

Adirfen
0

NÄgon hÀr som ocksÄ har en kanin som gillar nypon?

Frosstis
0

tkr ni det Àr nödvÀndigt att ge kaniner grenar, grönsaker, örter osv?

Fridaaaa
0

#142 Ja grenar i alla fall och bladgrönt. Bra för dem, nyttigt, bra sysselsÀttning mm.

em.nord
0

Tjena. Jag hoppar in lite hÀr ;) #131 NÀ det Àr dÄligt med omplaceringshem hÀr nere! :( Beklagar Äterigen :'( #142 ja det tycker jag :) ger tyvÀrr alldeles för lite under vintern.

Mvh Emma, LÄt inte rÀdslan att förlora hindra dig ifrÄn att spela!

medarbetare pÄ Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Katniss
0

#141 Kan kaniner Àta nypon? O.o

R.I.P. Anton 💔

[RC1393]
0

#145 Japp, vÀldigt smarriga tycker mina! Brukar torka och fodra med under vintern.

Adirfen
0

Min lilla tycker det Ă€r mums! Har bara provat förska, men hĂ„ller pĂ„ och torka ett gĂ€ng nu ocksĂ„đŸ˜Š

Storip
1

För mÄnga Är sedan (Àr 14 nu) hade jag en kanin vid namn Max. Han rymde trodde jag, sÄ grÀt och letade och satte upp lappar.

Nyligen berÀttade mamma att hon hittat hans pÀls utspritt runt om buren samma morgon. Hon hade plockat bort pÀlsen innan jag vaknat sÄ anade ingenting.

Skrattar o grÄter pÄ samma gÄng

Happy-Bunny
0

Neej va konstig kÀnsla #148, sÄ hade kaninen blivit tagen av ngt djur dÄ eller? Beklagar att din kanin dog Àven om det var lÀnge sen <3

Storip
0

Ja troligen en fÄgel/rÀv. Fast tror att det var mÀnniska..hasparna var ju öppna, men idk, kan ha vart mamma som öppnade hasparna.

Verkligen ledsamt men att mamma inte berÀttade fattade jag inte..

Happy-Bunny
0

#150 ja man blir alltid lika förvĂ„nad nĂ€r ens mamma hĂ„ller ngt sĂ„nt hemligt
 Man fattar kanske inte just dĂ„/nu, men egentligen var det nog för att du inte skulle bli för rĂ€dd/ledsen att kanske ngt djur hade tagit hen. Men Ă€ndĂ„, sĂ„ förstĂ„r jag att du tycker det Ă€r konstigt att din mamma inte berĂ€ttade, hade jag ocksĂ„ blivit.

Storip
0

Ja sÀrskiljt nÀr man hör att en 6-Äring redan fattat vad död betyder..

--

NĂ„gra Ă„r efter detta blev det en till olycka med kaninerna. TvĂ„ rymde.  Mamma förklarade sedan att "de överlever nog inte i det vilda".  Blev sĂ„ förkrossad, tog kökskniven, trĂ€ffade bröstbenet. Har fortfarande Ă€rr efter det. :/ Ung o dum som man sĂ€ger

Saknar de Ă€n idag ♄ grĂ„ter inom mig. Hoppas ni har det bra smĂ„ Ă€lsklingar!

Happy-Bunny
0

#151 ja man e faktiskt inte dum bara för att man e 6 Ă„r, och det borde vuxna veta, att lögner/hemligheter kommer alltid fram förr eller senare :/

Oj, ja alla kan göra misstag nĂ€r de blir rĂ€dda/förkrossade, men förstĂ„r vrf du gjorde det iaf, Ă€ven om det kanske inte var det smartaste att hugga sig i bröstbenet , men man kan göra mycket nĂ€r man e ledsen đŸ€SĂ„ jag dömer dig inte pĂ„ nĂ„got sĂ€tt över vad du gjorde, dĂ„ jag kan försöka förestĂ€lla mig din situation och hur förkrossad du blev â€ïž

Vila i frid, de var sĂ€kert jĂ€ttefina kaniner som nu Ă€r jĂ€ttefina Ă€nglar đŸŒș

em.nord
2

Usch ja det Ă€r jobbigt att förlora sina djur
 :( Idag satte jag ihop alla icke anvĂ€nda kompostgaller till en gigantisk Hage. Nj's Vilda fick inviga den i det underbara höstvĂ€dret. (Det fĂ„r man nĂ€r man fĂ„r fina poĂ€ng pĂ„ utstĂ€llning) ;)

Mvh Emma, LÄt inte rÀdslan att förlora hindra dig ifrÄn att spela!

medarbetare pÄ Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Irmelinis
0

#154 Underbart vacker kanin!

www.alrunans.weebly.com/

Storip
0

#153 Tack ♡ alla gör vi misstag nĂ€r man inte tĂ€nker ordentligt nĂ€r man Ă€r ledsen. #154 jo alltid lika jobbigt :( ♡ idag satte jag ocksĂ„ ihop alla kompost galler. Twins ;)

Diskussionen har nÄtt max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
InlÀgget Àr lÄst för nya kommentarer