Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 234 ggr
[Zoie]
0

Saga :)

Ville bara skriva en saga eller vad jag ska kalla det
Tänkte att den skulle passa in här ;)

En regnig höst morgon var Sara i skolan. Det var dags för Sara att åka hem från  skolan . Hon cyklade på en stig i genom parken. Plötsligt hörde hon ett ljud . Hon stannade och tittade vad det var . Hon såg en kartong som stod vid en bänk. Hon gick av cykeln och gick mot bänken. Hon lyfte försiktigt upp kartongen och tittade var det var.
Det var 5 små kaninungar. Sara ställde tillbaka korgen och sprang mot sin cykel. Hon cyklade hem det snabbaste hon kunna. När hon kom hem sprang hon in till hennes mamma , och ropade det finns kaninungar i en kartong vid parken! Saras mamma sa vem skulle ha lämnat dom där mitt i skogen ?
Jag vet inte ! Kom så åker vi och kollar om det är sant sa Saras mamma. När dom kom fram till parken så visade Sara hennes mamma vart kaninungarna fanns. Saras mamma undrade vart , där borta på bänken sa Sara. Jag ser ingenting sa hennes mamma , Sara sprang fram och tittade vid bänken . Kaninungarna var borta ! Du får inte ljuga så dära sa hennes mamma !
Jag ljuger inte alls! skrek Sara . Kom nu så åker vi hem . Den här dagen hade redan tagigt slut , och det var dags för Sara att gå och lägga sig. Sara tänkte fortfarande på kaninungarna . Hon undrade om någon hade tagigt hand om dom eller stulit dom. Väckar klockan ringde . Sara cyklade till skolan , hon cyklade genom parken för att se om kaninungarna var kvar. Hon såg inga kaninungar den här dagen. Hon fortsatte tills hon kom till ett hus. Där såg hon en skåp bil , som packade in kartonger .
Hon kände igen en kartong. Hon undrade vart hon kände igen den från. Hon tänkte efter sedan kom hon på att det var kaninungarna. Hon cyklade vidare till skolan utan att fundera mera på det.
Hon ställde sin cykel vid cykelstället och började gå till klassrummet . Utanför klassrummet stog Martina och hennes gäng. Nämnen är det inte plugghästen som kommer ropade hon till Sara .
Lägg av! , Det är inte kul sa Sara . Fröken kom precis då . Hon undrade vad vi pratade om . Martina sa du kanske inte vet att jag och Sara är kompisar? Men det är vi väl inte alls det ropade Sara när Martina försvann igenom dörren. Vår fröken brydde sig inte så himla mycket.  Ännu en till dag hade gått . Imorgon var det lördag , vad skönt tyckte Sara. När Sara vaknade tittade hon i tidning . Rubriken var skriven så här : Kanin tjuv tagen Läs på sidan 4!  Sara bläddrade fram till sidan 4 och läste : I förrigår hade någon lämnat sina kaninungar i Parken , Kaninungarna hade legat i en kartong i två dygn. Sedan hade två tjuvar försvunnit med kaninungar till doms kvarter. Kaninungar har ingestans att bo som dom är nu till salu för 150 kr st. Saras mamma kom fram och tittade och sa du hade rätt i alla fall. Ja det är klart jag skulle aldrig ljuga om något sådant sa Sara . Jag tänkte att du skulle få en utav dom dära kaninungarna. Ohh Tack mamma !!

Flippa
0

Den var bra :) Men det ska ju inte vara OT, det handlar juu om kaniner!

[Zoie]
0

#1 Ändrade

Flippa
0

#2 Bra :)