Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 824 ggr
aliiciaj
0

Könsmogen kanin

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Humlan som är 5 månader nu har börjat med en del väldigt dumma beteenden. Hon attackerar min hund så fort min hund kommer en meter nära henne. Hon har börjat rida på Haren och rycka av päls från henne. För det mesta säger inte Haren emot, men lite ibland och då kutar Humlan iväg och gömmer sig. Sen andra stunder så är Humlan jättego mot Haren och tvättar Haren och gosar en massa med henne. Tanken är att kastrera henne, men de måste vara minst 6 månader för det. Jag vet inte hur jag ska göra tills dess. Det ligger pälstussar från Haren överallt nu som Humlan ryckt bort, hon har verkligen blivit en diva. Något tips? på hur jag kan få henne att dämpa sig lite? Tror aldrig hon skulle göra illa Haren på riktigt, men vill inte att hon ska bete sig på det här viset.

[Melbun]
0

Munkpeppar fungerar det på kaniner för att dämpa lite?

Ljungåsen
0

Mina flickor får munkpeppar och jag tycker nog att det dämpar det värsta.

aliiciaj
0

#1 Bra idé det kan man ge till tjuriga ston :) #2 Hur mycket ger du då? Ska nog ge det ett försök :)

Ljungåsen
0

#3 De får två korn var per dag. Bägge två är små kaniner, med en vikt på ett drygt kilo.

aliiciaj
0

Läste på lite nu om munkpeppar och det är tydligen inte tillåtet att tävla en kanin som fått munkpeppar, det räknas som doping. Kan ju vara bra att veta, inte för att jag nånsin varit med om att de dopingtestat kaniner i Kaninhoppning, men det känns bra att tävla ärligt.