höhäck.
Hej, jag har en höhäck till min kanin. Men varje dag som jag kommer ut är den på nedervåningen något man kan göra åt de inte så kul att krypa hela tiden.
Ha den på övervåningen? Eller kaninen drar ner den till nedervåningen?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 han drar ner den på nedervåningen
#3 Sättfast den med buntband :)Eller ha höet löst i buren
Håller buntband?
Jadå, buntband håller superbra!
/C 
#5 Ja :) det har jag bland annat till mina hagar :)
#8 Dem är inte speciellt bra. De glider osv. Mycket bättre med bra buntband 👍
De gnider faktiskt inte.
Glider
#10 Ren tur, de brukar glida efter ett tag. Samt vissa kanter på.
Ok då har jag väl ren tur i går med när jag satte upp min hage
#13 Du märker inte det så snabbt, brukar ge efter en tids användning.
Har haft såna jätte länge innan. asså allt jag skriver är fel. Om de inte skulle ha gott med dem då skulle de inte vara med…
#16 ingen har dock påstått att allt du skriver är fel. Kompostgaller är ju egentligen inte tillverkat till kanin, därför de är med. Men många som upplever det som mig ang dem spriralerna. Jag slänger mina. Sedan är buntband mycket enklare att ta bort om man behöver och öppna upp med
#16 Tycker du har lite taskig attityd, folk vill bara ge dig tips? och råd. Vet att de flesta inte gillar spiralerna man får med och därför tipsar om något säkrare. Vi vill ju bara väl, hade ju varit tråkigt om din kanin rymde.
Kompostgaller är till för just komposter. I en kompost har man fast material, jord och matrester och dylikt. Detta skapar ett tryck som håller spiralerna på plats. Man har oftast bara 4 galler för en kompost och då blir den med stabilare. I en Hage har man mer än 4, detta gör att det inte blir lika stabilt. Både vind och kaninen kan putta på gallret detta gör att gravitationen drar spiralerna ned mot marken.
Jag orkade aldrig ha spiraler till mina hagar då man fick skruva upp dom hela tiden.
Men vill du ha kvar spiralerna så får du självklart det! Är inte fel att ha dom. Vi säger bara vad vi har för åsikter om dom. 🙂
Emma
Ok får köpta buntband
#19 Rekommenderar öppningsbara :)
Vad är de?
#21 Buntband som går att ta bort och på igen. Vissa måste man klippa upp för att få bort. Om man t.ex vill utöka hagen, tabort galler som gått sönder mm
#22 Smart! Aldrig sett, vart kan man hitta sånna?
Emma
#23 biltema köper jag på :)