Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 821 ggr
[Mirellie]
2

(S) Underbar gossig kille

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej det smärtar mig att skriva detta men pga av tidsbrist och ett flertal andra personliga själ måste tyvärr min 4 månader gamla kanin Orryn flytta.

Orryn är en blandras kanin mellan dvärgvädur och lejonhuvad kanin, ej någon stamtavla. Han har bruna ögon, hängade öron, brokad teckning osäker på om det är viltgrå, viltbrun, eller någon annan beteckning. Han är född den 11 Maj 2015 och vet tyvärr inte namn på föräldrarna hans, eller om de hade stamtavla, bara att hans mor var en omplaceringskanin som kom dräktig.

Orryn själv är en underbar liten kille med fint temperament och väldigt chill personlighet, han är sjukt orädd och har inget emot att åka spårvagn, om man dammsuger eller ens borrar(Inte jag men grannen brevid har borrat en hel del) m.m. Han är också väldigt kjellig och gillar att ge en intensiva pussar samt slickar. Väldigt framåt liten kanin som gillar att  gärna ställa till med bus.

Ända problemet jag ser med honom är att han har en väldigt låg toy-drive, alltså att att han finner de flesta leksaker ointressanta rätt snabbt. Vilket tyvärr gör honom väldigt rastlös. När jag är hemma och har tid får han springa löst och äventyra men annars sitter han i sin inhägnad och har väldigt tråkigt vilket enligt mig inte är okej.

Därför vill jag nu hitta honom ett hem där han för stanna livet ut med folk att kunna ge uppmärksamhet ofta och äver utrymme att kunna springa fritt på under längre timmar av dagen. Kanske vore bra att pröva agillity/kanin hoppning med honom eller om han kunde flytta till ett hem med en till kanin i hushållet att umgås med, men huvudsakligen vill jag att han kommer till ett hem som har mer tid till honom än vad jag tyvärr kan erbjuda honom just nu.

Pris jag tänkt mig är 500kr då inkluderas kanin, leksaker, vattenskål, hö och ca. 1,5 kg pellets, inhägnad i mått 90x90cm(kompostgaller, funkar väl som Hage om han skulle få en riktig bur), kattlåda och IKEA Veriera höräcke. Orryn finns i Biskopsgården, Göteborg. Vid intresse skicka gärna ett PM.

Tack, Mirellie

[Mirellie]
0

Admin kan ni ta bort inlägget? Vill skriva om den bättre.

Inlägget är låst för nya kommentarer