Röda bär?
Mina grannar sa till mig idag att det är livfarligt att ge kaniner alla sorts röda bär. Detta oroar mig lite iochmed att Molly i somras ätit lite smultron. De sa att det kan leda till sjukdom eller död.
Någon som vet om detta stämmer?
Tacksam för svar! (:

Tror inte det, vissa ger ju torkade rönnbär. Jordgubbar, smultron & hallon är, såvitt jag vet, inte heller farligt.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#1. Okej, hade inte heller hört detta innan. Ngn annan som vet?
Varför är det livsfarligt och varför just bara röda bär? Det är ju inte världens smartaste sak att säga om man inte kan berätta varför. Du borde inte oroa dig för smultronen heller. Är det "livsfarligt" borde hon vara död/sjuk nu om hon åt dem i somras.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

ingen aning, men jag har aldrig hört talas om att det är farligt.. :S

Har aldrig hört ngt sånt iaf. Min första kanin åt jordgubbar ibland. Hon överlevde då.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Okej, bra att det inte verkar farligt. Hon sa att de hade frågat en uppfödare också! :S
Mina kaniner har ätit både jordgubbar & hallon, å inte blivit dåliga alls, så jag har väldigt svårt att tro att det stämmer. Mina kaniner lever ju så ;)
#7, vad bra, för Molly älskar det! ;)
Mina kaniner har då ätit bär som har varit röda utan att blivit sjuka eller dött :)
Okej, vad bra, de är inte spec kunniga mina grannar, men det är lika bar att fråga tkt jag (;
Inget jag tror på iaf ^^
- Mvh Emma
I sommras gedde jag zoie jordgubbar ganska ofta
Tror inte det, jag har sdå gett mina killar jordgubbar.

Jag har då gett mina rönnbär. Fast dom gillade int detx)
15: Hehe, rönnbär ser så sura och äckliga ut tycker jag. :S

#16 aa dte är dom jag har smakat dom en gång och dom var jätte äckliga:S
17: hahaha okej, man såg det nästan på dom :P
jag tror inte på vad din granne har sagt. alla är iallafall inte giftiga.