Godisnappar
Låg och käkade på lite av Haribos sura nappar men nu när Wilma skuttade ut ur buren upp till mig i sängen så plockade jag bort påsen, men tyvärr märkte jag inte att en liten napp låg kvar i sängen. Hon började käka lite på den men åt inte ens en tredjedel av den. Hon verkade ju mest bara tycka att det var gott dock.
Men jag vet ju hur farligt och ohälsosamt det är med feta och söta saker till kaniner och gnagare, men kan något innehåll i sådant här godis vara farligt och rentav giftigt?
Tack :D
/C 
Jag skulle nog hålla koll på kaninen. Det tar 5 timmar för maten att åka hela vägen genom kroppen. Skulle dock inte tro att det är något extremt farlig. En gång råkade min ena kanin sno åt sig en halv skiva skinka från min macka… Han lever fortfarande
Det är nog ingen fara. Gummigodis löses upp hyfsat snabbt, och om det inte var så stor bit märker du nog ingen skillnad på henne. 🙂
Mio snodde åt sig hundmat och smoothie och kebabpizza och dylikt när han var liten och hände inget alls med honom. 😉
Emma
Okej vad skönt o höra! 😃
/C 
Är nog ingen fara. Min kanin käkar typ ALLT. Glass, nötter, godis, chips… så fort jag lämnar någon skål i soffan är hon där.. Inte nyttigt eller hälsosamt, men lever gör hon ju.. 😃
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se