Godis
Hej kif! Någon som har något tips? på konstigt godis som era kaniner tycker om? Har testat att ge allt det "vanliga" till våra här hemma, men bägge är otroligt kräsna. Så alla tipps på allt möjligt konstigt, men självklart ofarligt, för kaniner välkomnas! Får även tillägga att de ej har fri tillgång till godis hela tiden, dom äter inte godis ofta, eftersom dom är så kräsna, alltså är de ej bortskämda och inte vill/behöver kämpa för godiset :p Godiset ska användas till all möjlig träning
Små bitar av knäckebröd. Pellets, torkade morötter, torkade smultron, torkade maskrosor & maskrosblad :)
Allt förutom torkade smultron har testats där, får se om jag kan hitta det någonstans, annars har rätt många andra torkade varianter testats redan :) Kaninerna vi har här hemma är 2 och 3 år, så vi har hunnit testa en hel del redan :P
Min hittekanin är helt tokig i kokt spaghetti!
Alla sorters frukter, nektariner, vindruvor, banan, äpple mm. Dock inte mycket för det innehåller socker. Annars flingor, cornflakes, musli och havrekuddar är älskade här hemma.
https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home
En av våra är besatt av havregrynsgröt;)
#3 hahah tänkte faktiskt ge kokt spaghetti som ett exempel på vad jag menade med "konstigt godis" :D Ska testa lite olika saker som nämnts :) Funderade förresten härom dagen på om kokosmjölk är något man kan ge kaniner i små mängder? Tänkte om man tar den tjocka delen, och gör någon sorts blandning, med frön och sånt. Kan ju bli bra, och kokosmjölken har ju rätt mycket nyttigheter, dock är den rätt fet.
Här hemma är favoriterna: banan, melon, russin ( i små, små bitar), müsli, solrosfrön. Osockrade havreflingor som man kan dela i pyttebitar är bra också.
Ingen aning om kokosmjölk, det är säkert inte giftigt, men inte heller något som ingår i en naturlig diet, så små mängder är nog att rekommendera 🙂
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Kaniner ska inte äta citrus frukter;) #4
Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html