Förstoppad?
Igår morse ñär jag gick upp så var vår Kolan precis som vanligt. Men när jag däremot kom från jobbet var hon helslö och nästan kall och uppburrad. Jag gav henne pellets med vatten från spruta eftersom hon varken åt el drack och knappt lyfte huvudet när jag matade henne (fick bara i henne 25ml). Trodde inte hon skulle överleva natten. Men inatt vid ett tittade jag till henne och då drack hon ur vattenflaskan och nu på morgonen är hon precis som vanligt. Hon har bajsat inatt, hon dricker och äter igen (puh). Men kan de bli förstoppad bara sådär? Vi har inte ändrat ngt i kosten (hö och lite lite pellets och ngn gren att gnaga på osv). Det känns som att vi kan inte kan spåra det tillbaka till något. Hon springer i köket några timmar om dagen så Motion får hon också.
Fäller hon? Hon kanske har fått hårbollar i magen. Jag har en kanin som blir förstoppad nästan varje gång hon fäller.
Ja dom kan bli det sådär huxflux och ofta kan man inte relatera det till något särskilt:(
Nej. Hon fäller inte, inte vad jag tänkt på. Det jag läste på kaninmagazinet så är det ovanligt att de blir förstoppade om de får bra hö och pellets osv. Det jag kanske kan tänka mig att det kanske kan vara är att senaste säcken hö inte var lika fin som höt brukar vara. Men det var inte dåligt och hon har ätit det i 1,5 vecka utan att bli dålig. Aja. Huvudsaken är att hon är bra nu. Jag hoppas bara inte det är ngt inne i kroppen som trycker på tarmarna som gjort henne förstoppad. Som en tumör el så.
Det kan vara så att hon druckit för lite vätska.