Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 614 ggr
Tufsenmilano
0

Bråkiga kaniner

Hej, jag har två honor som är systrar, har haft dom i ca 3 år. De har aldrig bråkat tidigare (vad jag vet), bara lite irritationer här och där men aldrig något allvarligt. Idag så fick jag tag på en av systrarna, som har vart ute ett par dagar pga rymning. Släppte in henne i hagen (dom bor i en väldigt stor hage), och till en början verkade dom väldigt glada för att se varandra, de tvättade varandra och verkade ha det allmänt bra. Sen så från ingenstans började de jaga varandra, trodde först det var lek, men sedan hoppade de på varandra, började bitas och bli riktigt våldsamma, så jag fick tag på syrran som hade rymt och sitter nu här med henne och vet inte riktigt vad jag ska göra.. tips?? :)

Irmelinis
0

Hur har det gått? 

Kanske det blev så att de var tvungna att testa varandra lite på nytt när hon varit borta så länge, för att kolla att rangordning och sådant fortfarande gäller. Kanske honan som blev kvar i hagen hade vant sig vid att ha den för sig själv nu, och ansåg att det är hon som bestämmer. Vem var mest dominant innan den ena rymde?

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening