leklåda
Hej, jag undrar om de går bra med en kattlåda som en leklåda till kanin.
Om du har en kattlåda med tak eller med höga kanter så att kaninen inte sprätter ut allt som du lägger i leklådan så går det säkert jättebra med en kattlåda 👍
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Ok de är utan tak min kanin gillar o bita i plast de är väl inga problem
Om du lägger roliga saker i lådan tror jag inte han kommer bry sig om att bita på plasten.
www.alrunans.weebly.com/
Tänkte ta med inget tak han gillar o tunga på hård plast med de är väl lungt.
Ok
Ok
Inte bra att tugga på hård plast. Kan bli vassa bitar som kaninen råkar svälja och kan göra hål i magen och tarmarna på kaninen och då kan det gå illa.
Ge kaninen bättre grejer att gnaga på istället. Tillexempel grenar. Äppelgrenar brukar vara en favorit.
Emma
Plast är ju aldrig bra att få i sig. Förstår sedan inte vad det är för leklåda du ska ha? Är det en låda där kaninens leksaker ska finnas i och kaninen ska sitta i den och leka? Tror inte kaninen kommer göra det sådana fall. Gillar den att leka med leksaker så kommer den nog göra det där den vill och inte i en speciell låda.
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Tror kanske det är en sån här leklåda han menar. Fylld med sånt som kaniner gillar att röja i.
http://kaninmagazinet.se/2012/september/leklada.html
Att han provgnager lite på lådan är väl inget farligt, ser man att kaninen biter av små bitar av plasten tar man ju naturligtvis bort lådan (det tror jag alla skulle göra).
www.alrunans.weebly.com/
#9 Ah, inte sett förut :) Fast på TS låter det som om kaninen gillar att gnaga på plast, och med det uppfattar jag det som om kaninen "käkar upp" plasten och inte provgnager :P Lite gnagande skadar ju inte så värst mycket men om den använde plasten som pinnar så kanske det är värre :P
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Menar en sån men i trä eller plast
Menar en sån men i trä eller plast
#10 Jo, absolut. Jag håller med dig. Vill bara inte att folk tvekar att prova nånting nytt bara för att det är rädda att vissa saker *kan* hända, visst ska man inte ta onödiga risker, men man kan ju ha sin kanin under uppsikt när man ger den en leklåda och inte bara låta den tugga fritt på vad som helst. Om det funkar så är det ju kul, om det inte gör det så fixar man en låda i ett tuggvänligare material. Tycker inte man ska ge upp om vissa saker inte funkar, och det måste ju provas först innan man vet🙂
www.alrunans.weebly.com/
Ska fixa i trä utan färg. Har en nu men ska fixa en till