Eddie är här
Idag anlände Eddie - en dvärgvädur i färgen gul blå japan wienertecknad. Men jag tycker nästan han ser gul svart ut :) Imorgon är han 10v gammal. Jättesöt med ett blått öga och det andra också blått men inte lika mycket. Och såå liten :) Jag tycker han ser ut som en liten Eddie. Vad tycker ni han ser ut att heta? ~^
Eddie passar bra! Eller Teddy?
Vad söt han är med vita öron och olika färger på tassarna! Han är verkligen fluffig runt halsen 😃Hoppas han ska trivas hos dig, lägg gärna ut fler bilder nu i början när han är så liten, för de växer så himla fort…
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Så söt!❤️ Är så dålig på att ge namntips så sätter bara ett litet "bokmärke" i tråden och hoppas på flera bilder!😃
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Eddie är jättebra på honom:)
Tack :D Eddie känns mer o mer rätt på honom. Lovar att lägga upp fler bilder här allt eftersom, han är en småväxt dvärgvädur, mitt lilla frö :)
Han pussar verkligen på mig hela tiden, överallt. Ansikte, huvud, håret, armar, ben överallt haha. O hoppar upp på mig i knät hela tiden. Gillar han mig och eller luktar jag bara gott?
Hihi, vad mysigt! Nu blir jag lite avundsjuk, så gör inte mina kaninungar (ännu). Hoppas du njuter! Han är så söt!
www.alrunans.weebly.com/
# 10 Så söt!!
Imorgon är Eddie 12 veckor och väger idag 756 gram. Han har vuxit sen han kom hit för 2 veckor sen :) Han har börjat "nöffa, grymta, göra små nuff-ljud" när jag har honom lös i ett rum och han kommer skuttandes mot mig. Börjar han bli könsmogen typ? Han låter sådär och kommer snabbt fram till mig och ska sitta i knät och undersöka mig. Inte hört honom göra det ljudet i samband med något annat. När jag var liten hade jag min första kanin som lät precis så medan han dansade runt mig och buffade och hade sig.. Minns att jag tyckte det var lite jobbigt/obehagligt haha. När man är 8 år förstår man inte riktigt vad det kan vara :D
Han uppvaktad nog dig lite❤️
Ja, han börjar nog bli kär i dig 😃
Jag vill också ha en liten Eddie, han verkar så himla mysig. Vilken tur du har!
www.alrunans.weebly.com/
Vilken gullig teckning med ena sidan vit! :)
//Med vänliga hälsningar Ida
Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎
Hah jaa, han är nog lite småkär 😂 min lilla älskling ❤️ han är så väldigt omtyckt
Oj vad han har växt! Så vacker 🙂 Han har en sån rolig fluffig krage runt halsen 😃
www.alrunans.weebly.com/
#19 Älskar att du gillar hans krage haha, jag själv märker inte ens av den nämligen.:D (Detta är TS/julip btw, har ny användare sen några veckor tillbaka) Nu har Peddie verkligen fått så långa och i synnerhet vassa klor så skulle behöva klippa dom.. Men det är så tydligt att han tycker om mig och jag vill inte förstöra det genom att klippa klorna ju,haha! (han gillar ej att bli buren/fasthållen) Har ni något tips? på att göra det så smidigt som möjligt för ninisen?
Insta: isabellaroenne
Det ser liksom ut som om han har extra fluff i nacken och runt halsen, hehe. Fast det kan vara den vita färgen som luras lite 😉
Jag sätter upp min dvärgvädur på ett bord (med halkfri yta) och lyfter hennes tassar en och en när jag klipper. Gör det så fort som möjligt, det måste inte bli perfekt, bara en liten bit på varje klo blir klippt, liksom. Hon gillar det inte, men efteråt får hon lite godis och just dvärgväduren kommer över det snabbt och är framme hos mig igen efter bara ca 10 min. Hon är väldigt förlåtande på det sättet, skakar av sig det fort och sen är allt bra.
Mina två lejonhuvade kan tjura i flera timmar efter kloklippning, de sprattlar en del så måste hålla dem på rygg i knät när jag klipper. Då ligger de iaf still… 😐
www.alrunans.weebly.com/
Tänk på att du haft honom över en månad redan, så antagligen behöver du bara klippa klorna en gång i månaden, det tar typ 5 min och sen har du en hel månad till på dig att ha kul tillsammans med Eddie tills du behöver göra det nästa gång :) Jag tror han kommer över det väldigt snabbt, han verkar varit en glad och trygg kanin ända från början.
www.alrunans.weebly.com/
Dvärgvädurar brukar vara väldigt förlåtande :-) Min tjej som är väldigt försiktig är väl lite skärrad i 3 minuter ungefär efter att jag har klipp klorna på henne, sedan är det som om att ingenting har hänt!
Zingo ;D
Lycka till med sötnosen 😍
https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home
Så underbart fin han är! Jag förstår din kärlek till honom, det är likadant med min dvärgvädur Sally, det är så häftigt vilka starka band man kan få till en sån liten varelse. De ger så mycket tillbaka :)
www.alrunans.weebly.com/
#28 #29 tack snälla ni! Sally var ett fint namn! Dom är fantastiska, våra små niner
Nu är Eddie 4 månader gammal och väger ca 1,1 kg. Någon som vet när en dvärgvädur är färdigväxt?
Här står lite om vikt och sånt vid olika åldrar:
http://www.dvargkaninklubben.se/dvaumlrgvaumldur.html
Tror de är i stort sett färdigväxta vid ca 10 mån, vikt- och storleksmässigt? Möjligtvis att de blir lite kraftigare och breddar på sig lite mellan 1-2 år, efter vad jag sett hos mina små.
www.alrunans.weebly.com/