Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 691 ggr
Fridolf87
1

Hittekaninen Sallad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Min kollega hittade en ungkaninhona av modell mindre troligen hermelinblandras. Någon hade tröttnat och släppt ut henne och hennes kompis. Dom hade varit ute ett par veckor, hennes kompis försvann och bara Sallad var kvar. (Information från boende i området). Min kollega har tidigare haft uppfödning av kanin. Hon lyckades fånga Sallad och hon fick flytta ut till mig på landet. Jag skulle så gärna vilja ge henne möjligheten att ha en kompis igen. Kan det funka att köpa en hane? Antingen redan kastrerad eller en och kastrera vid rätt ålder. Dom kommer få bo i en box på ca 5 kvm plus en utegård som är lika stor.

Sometimes we must choose between what is right and what is easy

pernillaoscarsson
0

Självklart kan det fungera. Dock bör du vänta ett tag och se så att kaninen verkligen är frisk med tanke på att den levt ute. Jag skulle dessutom vilja lära känna kaninen lite innan jag skaffade en till. Med tanke på att hon bott i det vilda ett tag kan hon ju vara lite osäker. Hur länge har du haft henne?

När du är säker på att hon är frisk och hon verkar vara en glad och positiv kanin så kan du börja leta kompis. (självklart kan du göra det redan nu men ha dem delade i början). Eftersom att de ska få dela på så stor yta så kvittar det ifall du köper Hane eller Hona?. Jag personligen gillar dock hanarna mer :) Jag tycker att du ska kolla efter en redan kastrerad hane som behöver bli omplacerad, så gör du en god gärning på samma gång :)

Storip
0

Djurens chans brukar ha kastrerade hanar till salu :) så snällt av dig att ta emot en hitte kanin

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

Lisabella
0

Så fin hon är! Och vilket roligt namn 😉 Det låter som om hon kommer att få ett fint liv hos dej med mycket rum för spring i benen.

Jag hoppas att de hittar även Sallads kompis - det är ju hur sorgligt som helst …

Jag har själv en hittekanin (hona) sedan ett par veckor tillbaka, hon har dessutom fått 4 ungar 😍.