Hästfoder
Hej! Kan man ge kaninerna något av granngårdens hästfoder till kaninerna? Vilken isåfall?
Zingo ;D
Varför skulle du vilja ge kaninerna hästfoder? Av ren nyfikenhet.
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Jag läste att det var väldigt vanligt att ge kaninerna Krafft grov förut, men att det sen visades att kaniner som åt det fick stora fettlagringar runt sina inre organ. Så Krafft bör man inte ge, tycker inte ens man ska ge det till häst :/ Lusern innehåller väldigt mycket kalcium, så när jag gav mina kaniner lusern steg deras pH-värde i urinen otroligt mycket. Så jag skulle aldrig våga ge lusern till mina kaniner igen eftersom risken för urinsten ökar då. Det man kan ge är väl havre, det är naturligt och bra för tänderna, lite onyttigt dock. Men till tävlande kaniner kan man ge havre. Betfor har jag aldrig hört någon ge till sina kaniner. Men det kanske går, viktigt är att då kolla upp vad betfor näringsmässigt innehåller och jämföra med vad en kanin bör få i sig per dag. Och såklart lägga det i blöt i god tid innan det serveras till kaninen.
Mina käkar Kraffts Lucern-pellets, blandat till 50/50 med Rabbit Royale. Funkar prima & håller kostnaderna nere då det inte går åt så mycket.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube