Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 725 ggr
Moalinn
0

Släppa ihop två damer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet att det finns hundrafemtioelva såna här trådar och det börjar säkert bli lite uttjatat meeen jag har en fråga.

Jag har två damer som jag ska släppa ihop. Mitt problem är att vår gräsmatta är extremt liten och den har använts av 6 kaniner, finns alltså inget ställe som är helt neutralt - utan lukt från andra kaniner alltså. Jag har en uppfart i stenplattor och en altan att utnyttja men det känns som att det kan bli lite hårt? Kaninerna har gått i sina hagar, alltså har jag inte flyttat runt och de har sina "revir". Kan man byta plats på damerna så de sitter i varandras hagar och sen ta bort gallret som skiljer dem åt några timmar senare? Tänker att då har de kanske blivit lite vana vid varandras lukter och revir. Eller kan det bli total kaos? När de är i hagarna går de bredvid varandra med ett galler emellan och pratar med varandra och ligger bredvid varandra. :)

Hjääälp! Har aldrig släppt ihop två kaniner innan haha.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Evelina!
0

Skulle säga att det går toppen så länge stället är "neutralt" för båda kaninerna, dvs att ingen av just dem suttit där tidigare. Sen om annan kanin suttit där tidigare spelar ingen roll. Så har jag gjort med mina två par, inga konstigheter där inte!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Fridaaaa
0

Jag har bara flyttat Hage och ändrat om.Vet omöjligt vart hagarna stått undr åren :) Men fungerat bra :) Som #1 säger, behöver det vara neutralt för just dem kaninerna :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Moalinn
0

Jamen så bra, då löste ju sig det! Tack så mycket :)

Men kan det vara bra att släppa dem i varandras hagar för att de ska bli vana vid varandras lukter, eller är det onödigt? Vet att jag läst andra som har bytt burar och sånt så därför jag funderar!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Evelina!
0

Nej, jag brukar bara släppa ihop på neutral plats, hålla koll så de inte bråkar för mycket och när de accepterat varandra sätta dem där de planerats att de ska hållas.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning