Om du är mindreårig har de ansvaret och de känner att de kanske inte vill ta det. Vänta ut dem :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Visa att du är intresserad. Läs på massor (www.kaninmagazinet.se), låna böcker om kaniner på bibblan, gå i djuraffärer och kolla vilka saker man behöver, skriv inköpslista, räkna ut vad en kanin kostar i månaden, spara ihop egna pengar till en bur, ut i trädgården och bygg en bur eller Hage, leta upp en bra uppfödare, visa dina föräldrar att du kan mycket om olika raser, sjukdomar på kaniner, hur man sköter dem, kolla upp så att det finns någon som kan vara kaninvakt när ni åker på semester, kanske finns det någon vän du kan låna en kanin av och ha den på prov i några veckor?… osv.. Förbered dig väl! Då har du många bra saker att komma med när de säger nej, och de märker att du verkligen har intresset.
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Varför säger de nej? Finns det någon anledning eller ör det bara nej ändå??
Tack till alla som har svarat! Nej, de bara säger nej utan anledning…
Jag tror inte att de säger nej utan anledning.
Man tänker inte så som yngre men föräldrar sig alltid nej av någon anledning.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Säger som #2 visa intresse och var envis! Jag hade velat haft en kanin i minst(!) 5 år innan jag äntligen under denna sommar fick mitt lilla hjärta ❤️ Jag har alltid haft ett enormt stort djurintresse och att mina föräldrar sa nej var inte för att "förstöra"/säga nej bara för att dom kan utan dom tyckte det var ett alldeles för stort ansvar för något som lever väldigt länge! Då förstod jag inte det och blev väldigt arg och ledsen på mina föräldrar men jag gav inte upp utan läste allt jag kunde och sedan lyckades jag övertala mig till en hamster (vet inte om du redan har något djur) vilket var en bra början och ett sätt att visa att jag kunde ta hand om ett djur mer än de första veckorna 😉 Sedan började mamma gilla hamstrarna och dom blev bara fler och idag står jag med en liten kanin! 😃 Lycka till och hoppas du får en ny liten kompis! ❤️