Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 925 ggr
Happy-Bunny
0

Slutade andas!

För en stund sen när jag klappade min kanin så la han sig ner, vilket han oftast gör när han tycker det är skönt. Men sen så hör jag hur han liksom pipper på ett sätt som det kan göra när man inte får luft. Så då slutade han typ bara andas, och så låg han blixt stilla och rörde sig inte ur fläcken. Jag blev såklart jätterädd och började skaka honom försiktigt men då vaknade han inte, så jag skakade i honom lite hårdare och hårdare, men tillslut fick jag ta tag i hans ena bakben och dra lite försiktigt i det och då vaknade han tillslut upp igen och började andas. Någon som vet vad som kan ha hänt? Han betedde sig precis som vanligt efteråt…

[Sockertoppens_kaniner]
0

Är du säker på att han slutade andas? Skulle låta en veterinär kolla på honom. Låter allvarligt om han plötsligt bara slutar andas.

Happy-Bunny
0

#1 alltså 100% säker är jag väl inte direkt. Jag hörde först tydligt att han nästan som försökte få luft men inte kunde, ungefär som det låter när vi inte får luft. Men sen så blev det tyst och i vanliga fall så brukar jag höra honom andas men för hoppningsvis så andades han väl bara väldig tyst. Kanske också var att han inte rörde sig så då konsentrerade jag mig ganska mycket på det också så då kanske jag inte reagerade på om han andades…

Happy-Bunny
0

Tittade ganska mycket på nosen och när jag inte hörde honom andas och nosen inte vickade så blev jag väldigt orolig, så jag kanske råkade överdriva med att han slutade andas helt och hållet, men jag vet inte, blev bara så orolig och visste inte vad jag skulle göra…. :'(

Irmelinis
0

Mår han bättre nu? Har du märkt något annorlunda med honom?

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Happy-Bunny
0

#4 jadå ha mår mycket bättre, han har varit ute i skogen idag och hoppat som en tok, så det verkade vara någon engångsgrej, kanske satte i halsen eller vad som helst. För han har betett sig precis som vanligt som att inget av det hela någonsin har hänt sen dess ("lättad").

Irmelinis
0

Det var skönt att höra! Bra att du håller koll på honom 👍

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Happy-Bunny
1

Haha ja, du verkar själv ha bra koll på dina små :) Älskar lilla Sally, hon verkar så lik Zingo i personligheterna XD