Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 693 ggr
Vearona
0

Städa buren

Min kanin vägrar låta sig lyftas, hur ska jag städa buren, kan jag bara ta ut all spån och sen lägga i nytt? Blir inte hon skräckslagen då?

Elsaharr
1

Du kan ha henne i transportbur under tiden du städar, det brukar alltid funka bra.

Zingo ;D

Vearona
0

#1 vi har ingen dock

Ravynsfair
0

Kartong funkar lika bra :)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Elsaharr
0

#2 Då borde ni skaffa det ;-) Tänk om hon blir sjuk, då måste ni nog ta er till veterinären på något sätt.

Zingo ;D

Irmelinis
0

Kan hon inte hoppa ut ur buren själv? Stäng in henne i en kompostgallerhage eller nåt så länge medan du städar :)

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Vearona
0

#5, nej, vi har försökt lyfta henne, ta i nackskinnet och magen, försökt locka henne ut ur buren men inget verkar funka.

Ravynsfair
0

Ta absolut INTE tag i nackskinnet!

Irmelinis
0

Om du lämnar burdörren öppen och går ut ur rummet, kommer hon inte ut själv om du väntar en stund? Om nu buren står inomhus förstås.

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Ravynsfair
0

Lämna något supersmaskigt i en skål utanför buren också så att hon märker att man hittar godsaker om man lämnar buren.

Elsaharr
0

Är buren ute eller inne?

Zingo ;D

farvendal
1

Tycker ni borde jobba med att lyfta kaninen. Fine att alla kaniner inte gillar att bli lyfta, men de ska ju inte få panik. Ni måste ju kunna lyfta henne för diverse hälsokoller. Så öva på det.

Jag mockar buren ibland när mina sitter kvar i den. De slår på spaden några gånger men slutar snabbt och bryr sig inte så mycket.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se