Hur ofta bör man ge pellets?
Hur ofta ger ni era kaniner torrfoder och hur mycket/dag? Te.x Varje dag 1 msk eller ibland 1 dl typ, är lite nyfiken :)
Jag ger mina på kvällen, 1/2 msk var :-)
Zingo ;D
Jag ger också min på kvällen. Han får 3 dl 🙂
Medarbetare på Jättekanin.
Jag sprider ut lite under dagen som godis, resten får han på kvällen! Tror han får ca 1/2 dl.
En halv msk på morgonen och en hel msk på kvällen, om de inte ätit massor av annat (gräs, löv, örter) då låter jag bli pelletsen, annars vill de inte ha nåt hö… Minstingen (4 månader) får 3-4 msk pellets om dagen, han är så liten och tunn under all den fluffiga pälsen, tycker jag.
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
#4 Oj att de låter bli höet! Min kanin äter hö massor på kväll natt och morgon , även om han får pellets….
Jo, det är mest när de ätit mycket annat ute i hagen som de blir mätta och nöjda och inte rör höet speciellt ofta. Ger jag då pellets, som de inte kan låta bli att äta fastän de är mätta, så äter de absolut inget hö alls 😃
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Mina får inget under sommaren mer än Iza. Sedan till vintern får de max 0,5 dl per kanin.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Mina får på kvällen. Mio (fransk vädur 5 månader) får 2dl och Muffin (dvv 7år som alltid haft svårt att lägga på sig) får ca 1dl. 🙂
Emma