En till kanin?
Har en åtta månaders gammal kaninhona och jag undrar hur viktigt det är med en kompis?
Vissa kaniner gillar sällskap andra inte. :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det beror på individen. Vissa vill ha sällskap andra inte. :-)
Zingo ;D
#1 #2 Hur vet man det då😉
#3 det är nog svårt att gissa, men som de andra säger så beror det helt på hur din kanin är som individ. Vissa kaniner vill ha sällskap och vissa inte 😉
#3 Är kaninen ensam hemma mycket själv utan någon mänsklig kontakt och kaninen bor relativt stort, då tror jag de flesta kaniner skulle uppskatta att bo med en annan kanin. Jag hade min kanin ensam i ett år innan jag skaffade en kompis till henne, och hon verkar lite lyckligare och tryggare av det. Men det skiljer sig ganska mycket från individ till individ. Det enklaste sättet att veta om ens kanin vill ha en kompis är väl att sätta ihop den med en annan kanin. Du kanske har en uppfödare i närheten som kan tänka sig låna ut en kanin till dig på prov.
#3 De jag har i par märkte jag inte det förrän jag testade att ha partner hos dem, de blev helt andra kaniner :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Man märker det när man provar :-), då märken man oftast om den blir lugn och trygg eller stressad t.ex
Zingo ;D