Födelsemärke på kinden?
För ett tag sen när jag kände igenom min kanin så kände jag som en liten prick på hans kind. Så jag försökte ta bort så mycket päls som möjligt för att se vad det var. Men då var det typ som en gul lite nästan fröig prick som det dessutom har växt ganska mycket päls på. Han har också kliat sig lite på senaste tiden. Vet någon vad det kan vara?
Eller ja han har väl kanske inte kliat sig lite utan ganska mycket just där senaste tiden…
Är det hårt som typ sitter på ytan?
För i så fall så är det typ vad man nu ska kalla det, päls som kaninen fällt som samlats där. Det är alltså död hud som sitter där.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#2 ja det sitter typ på ytan och det är typ lite hårt
Men ska jag försöka ta bort det eller ska jag låta det vara?
Alltså, om kaninen kliar sig väldigt mycket och den där pricken växer så kanske du ska kolla med veterinär? Hur ser pricken ut i övrigt? Kommer det var? Blöder det? Det är lite svårt att säga bara såhär, men jag tycker iaf inte att du ska pilla på den i onödan…
✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe
#5 nej vad jag har märkt är den inte varig, och jag tror inte att den blöder/har blött. Alltså det är ganska svårt att beskriva hur den ser ut, den är inte direkt jämn utan den är lite oval/rund med ojämna kanter. Försökte ta en bild men för att se den måste man ta bild på närmre håll och då blir det bara suddigt( använder telefon). Vad jag vet så har den inte växt men däremot så kliar han sig, men jag vet inte om det är därför. Pricken sitter lite snett under örqt ner mot kinder ungefär.