ÖkoPlus?
Någon som testat i kanintoan? är det farligt? om dom skulle äta det? Vad blir månadskostnaden på ett ungefär för två rumsrena kaniner dom går på låda (har två gröna ikealådor åt dom).
Tja farligt att äta.. Det är ju ekologisk gran och tall men det kan nog klumpa sig i magen om de får för sig att äta. Min var rätt intresserad första dagen men sen tröttnade han så det borde vara ok. Jag köpte en 12liters påse (5kg) i två lådor. Det har räckt i 3 veckor ungefär och kostade 100kr. Men du måste köpa för 299kr på zooplus så du kan lika gärna köpa en på 18kg (289kr) och beställa mer sällan.
Funkar det bra tycker du?
#2 Jag är nöjd! Med toalätt så rinner det igenom och blir äckligt i botten men ökoplus fixar den värsta kisshörnan utan att det rinner igenom någonting. Tycker inte det dammar mer än något annat material eller så. Du kan ju testa en liten påse för 100kr och se ifall du är nöjd.
Skulle du säga att det är drygt? Jag använt både toalätt och easyströ i toan men det blir blött och äckligt så snabbt..man får tömma typ allt i toan dagligen känns det som och då går det åt mycket… Skulle vilja kunna tömma varannan dag och slippa släpa hem så mycket strö…
#4 Räcker länge! Det bildar ju klumpar som man ganska enkelt kan vända upp och ned på lådan för att få fram. Resten håller sig fräscht så man behöver inte byta så ofta utan det räcker med att fylla på bara.
Tack för svar:)