Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 736 ggr
ciss
0

RVHD

Vad kostar det på ett ungefär att vaccinera mot RVHD?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

myriis
0

Beror på vart & hur

Om du går på klubbvaccinering (vet inte om ni har det i din klubb?) brukar det kosta relativt lite, beror på hur många ni är.

Vaccinerar du själv kostar det väl kanske 200 eller nått? Har nigen aning faktiskt :P

Dior_94
0

tror också nånting vid 200 :)

Lizzan
0

Undrar också, tänker vaccinera Myran

KvirrZ
0

Bra fråga, har ingen aning ^^

- Mvh Emma

Naaathaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Normalt på djursjukhuset kostar det cirka 200:- men vi har en veterinär som kommer ut en gång om året till oss och då kostar det 100 kr… För TVÅ sprutor. myxomatos o rvhd. om du bor i skåne kan du säga till så kan du komma o vaccinera!! =)

Naaathaaa
0

Såg nu att du inte bodde iskåne. Trodde det avr någon annan som skrev XD

Eazyy
0

#5: jag bor i skåne och skulle behöva vaccinera :)

galaxens
0

# 5 Gu va fin sele! Du syr väll selar??

Sosso
0

#5: Söööt. ^^

Mimmiih
0

vad är RVHD?  :P

Dior_94
0

PUTT :)

Henni-Chan
0

#10 -RVHD är en förkortning för Rabbit Viral Haemorrhagic Disease. Det är en mycket smittsam och allvarlig sjukdom, där de smittade kaninerna dör inom några dagar. Både tama och vilda kaniner drabbas. 90% av djuren som insjuknat dör, de som överlever blir immuna men kan ändå vara smittbärare. Sjukdomen sprids via direktkontakt mellan djur, men även via avföring, saliv och urin. Viruset kan även överföras via människa, djurtillbehör, foder, hö, färskt gräs, kaninhår etc, som är förorenat. Att plocka färskt gräs och ge till tamkaniner innebär en risk eftersom det kan vara smittat från vilda kaniner. Man ska undvika att ta in gräs till sina tamkaniner om man vet att det finns smittade vildkaniner i området. Allt kaninfoder skall hållas skilt från vilda kaniner.

Läs mer här -> http://www.smadjursvanner.com/viewarticle.php?id=85

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Naaathaaa
0

#7 Oki, då kan du kanske mejla nathalie.andersson@sjobo.nu så säger jag till när vi ska ha vaccinationen här hemma.

#8. Kolla under sel-tråden eller mejla, ja jag tillverkar och säljer sådana..