Utfodra med aktivering?
Haha jag är sämst på rubriker xD Jag vill ha ett bra och aktiverande sätt att ge kaninerna pellets. Hedda äter typ snabbar än blixten och jag vill gärna ha något som behöver liiite tid och lite hjärngympa typ. Har ni några bra tips? eller vad man ska kalla det?
Tennis boll? Funkade för mina rexkaniner som åt som hästar dock måste man hålla koll så dom inte tuggar på bollen, annars kan man också köpa aktiverings boll för katt/liten hund :)
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Aktiveringsboll, ihopvikt toarulle, sprida ut det i buren/hagen/vartnukaninenbor, gömma på olika platser osv 😂
Vi har aktiveringsboll för katt och så brukar vi låta dom göra lite enkla trix med eller utan klicker och har då pelletsen som belöning, till exempel stå på bakbenen, hoppa över något, springa igenom ett rör etc. Dom fattar rätt snabbt vad som förväntas för att få belöningen:)) sen kan man ju strö ut pelletsen över något större område, vi brukar strö ut dom i köket och så får dom söka rätt på dom:) man kan veckla in pellets i en tom toarulle också så får dom kämpa lite.
Tack så mycket! :) :D