Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 406 ggr
ciss
0

Följa med.

Vad tycker du bör följa med när man säljer en kanin?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

twinnie
0

Härstamningsbevis/Stamtavla, övergånsfoder, skötselråd och goda råd!

Ska själv även skicka med en CD med bilder till mina köpare, men tycker inte att det är något måste.

senna
0

ojj. hade jättesvårt för att förstå vad du menade, trodde typ att du skrivit fel. xD

men sen fattade jag. :P

hmm.. jag vet inte.. skulle vara intressant att veta.

Lans
0

Övergångsfoder. Stamtavla (eller iaf namn på föräldrarna, är ju intressant å veta:). Faktablad om kaniner…å lite om hur den är skött (kan ju vara ngt speciellt). Sen fick jag med en cd med bilder från när tryggur var liten å på hans föräldrar när jag köpte honom. Så det var ju kul (:

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Lizzan
0

Säger dom Twinnie :)

ciss
0

Stamtavla/härstamningsbevis tycker jag ska följa med, skötselråd, övergångsfoder & gärna lite tips? och råd.

Sedan är det roligt att få med en liten mapp om kaninen (t.ex intressant fakta om föräldrarna, uppväxt osv) och ett par bilder från uppväxten.

www.frihetenskaniner.se

twinnie
0

I både Myrans & Bellas härstamningsbevis stod det fakta om föräldrarna och kullen ^^,

myriis
0

Fakta om föräldrarna, kullsyskonen, härstammningsbevis, bilder från uppväxten och info om kaninen man köper. Och såklart köpeavtal.

Kan ta ex. från Expo. När jag köpte honom fick jag en CD med bilder, två papper med info om föräldrarna, ett papper med info om kullen, ett papper med härstammning, ett vaccinerings nityg och ja, lite annat (:

twinnie
0

Köpeavtal såklart, glömde jag x)

Lizzan
0

:)

Clariiz
0

Övergångsfoder, ev. stamtavla/h-bevis (men inget måste, har inget till mina, fast självklart är det kul :D), köpeavtal.

Sedan gärna bilder, info. osv.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

KvirrZ
0

Det alla ovan skrivit :)

- Mvh Emma

Jojsan
0

vad är ett köpeavtal? :)

huldisen
0

tycker som twinnie.

ciss
0

Glömde skriva köpeavtal jag med. Ska sälja mina ungar med det :)

www.frihetenskaniner.se

[Quellii]
0

Stamtavla/Härstamningsbevis, informationsbladch avtal i en mapp, övergångsfoder och bilder från uppväxten på en CD. Det kommer jag iaf skicka med om det blir så att jag tar en kull på Ballis nästa år :)

Sosso
0

säger som #1

twinnie
0

#12: Ett avtal som säljaren skrivit och som både säljare och köpare skriver på. Köpeavtalet kan innehålla punkter som att "kaninen får ej paras innan denne fyllt 1 år" eller "kaninen får ej överlåtas utan uppfödarens medgivande" eller liknande :)

Jojsan
0

#17 ok, jag tror jag fattar :P tack :)

[Niike]
0

Härstamningsbevis/stamtavla
Ett faktablad med det viktigaste om kaniner
Köpeavtal
Ev. bilder från uppväxten på Cd eller i en mapp (alla har ju inte dator xD)
Livslång support

Sotis
0

Det som alla andra har skrivit^^