Mår han dåligt?
Min kanin har legat mycket ner idag. Från början tänkte jag att det var att han trivdes, för ibland så brukar han slänga sig mot buren och njuta. Men idag har han vält sig på marken lite ovanligt ofta och sett väldigt trött ut. Innan jag ens tänkte på att något skulle kunna hänt honom så gick jag ut med honom i selen. Han var väldigt rädd för den och bet i den samt krampade på marken. Det är ingen idé att vara ute med kaninen om det är lidande för den så jag satte ner honom i hagen/utanför buren igen. (Tog av selen såklart) Han gick in i buren och slängde sig på marken och andades väldigt häftigt. Han såg också väldigt trött ut. Efter ett tag lugnade han ner sig en aning, men började att rulla och vrida sig på marken. (Då såg han avslappnad ut och det såg ut som att han trivdes) MEN jag är fortfarande lite osäker, är det här ett beteende som visar på att han har ont eller något sånt? Allt gör mig så förvirrad! Tacksam för svar! ;I
Har ni det varmt? Han kanske behöver svalkas ner?
Eller har ont i magen?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jo det är rätt så varmt, jag vet inte riktigt om han har ont i magen… #1
Tror det kan bero på värmen. Äter/dricker han? Bajsar han? Är magen spänd?
Ligger hagen i solen, har han tillgång till skugga i buren?
Hagen är i skuggan, men jag tror att det kan ha varit värmen. För nu när jag gick ut så sprang han några varv runt mig. :)
Han äter och bajsar som han ska. :D
#5#6 vad bra! Då var det nog värmen "bara"!