Kastrering, vad händer ?
Hallå där!
Nu har vi bestämt tid för våran kanin hane att kastreras. Har någon av er erfarenhet, och vet vad som händer? Kommer han att bli lugnare, snällare, eller så? Kommer vi fortfarande kunna ha honom utomhus, vi har honom väldigt väldresserad :) och han får springa fritt utan koppel. Det har funkat bra hittills, men kommer det också ändra sig? Jag vill gärna veta… :D
Hubert blev lugnare, snällare och slutade kissa överallt. :D Tror absolut inte att din kanin blir olydig av en kastrering, borde snarare vara tvärtom, att han blir ännu lydigare eftersom han inte har några drifter kvar :)

Okej, för jag tänker liksom att, han brukar oftast komma till, ehm, mig för att, ja. Para sig med min arm >.< och om han då är kastrerad, har han då "lust" kvar liksom ? För då kanske han inte bryr sig, längre..
Althalus blev lugnare och slutade markera revir. Men han vart inte så glad på mig utan blev skyggare. Fast det har gått åt rätt håll så han litar nästan lika mycket på mig igen.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

#3: Ojj då, jaja, bra att det går uppåt, iallafall!
#2 Haha okej.. ja jag vet inte, men du kanske skulle börja belöna honom med nåt när han kommer om du inte redan gör det? Så att det är godiset han vill ha istället för att jucka på dig :P
Hubert blev även gosigare av kastreringen, tror inte jag nämnde det. :)
När jag kastrerade Alfred så slutade han att skvätta och markera revir och para sig med mina fötter/ben osv. haha (:
Å så blev han mkt lugnare å sådär.
Tror absolut att du kan fortsätta ha honom ute å så!

#50: Okej, det ska jag pröva :)
Tack för råden allihop, ni är bääeesst <33