Ny här!
Hej! jag är ny här på kaninifokus :)
Jag har nyss köpt en ny kanin. det är en tjej hon är 7 veckor gammal sa dom på djuraffären. Hon är jättegullig och hon är brun och vit. Hon och Pelle (min kanin som jag haft sen tidigare) verkar trivas jättebra ihop det är bra :D
Vad kan min nya tjej heta? jag vet inte än… namn förslag kanshe? :D
Jag har oxå hört att sin kanin blir snällare om man kastrerar den, borde jag göra det tycker ni?
Välkommen hit, hoppas du kommer att trivas! :D
Vanilj tycker jag är jättefint ! :)

Humla XP
Humla är också fint ! :)^^
jag tycker hon ska heta något på P :P
Är din andra kanin kastrerad? Om Pelle är kastrerad tycker jag inte du behöver krastera den nya.
va roligt med svar så fort :D gillar inte humlor så det är inte ett så passande namn tror ja :P Vanilj var ganska fint :D
Pelle är inte kastrerad.
Välkommen!:D
Jag har ingen erfarenhet av kastrerade honor, hoppas någon annan kan svara=)
Eftersom Pelle inte är kastrerad ska du inte ha dem ihop om du hade tänkt det!?
har ingen heller nån stor erfarenhet av kastrerade honor, hoppas nån kan hjälpa dig!
#7 tack :)
Pelle är inte kastrerad.. varför kan jag inte ha dom ihop ändå? Dom har varit det sen jag skaffade honan :)
#9 Sära på dom direkt, han kommer para henne sen om han är okastrarad.
- Mvh Emma
Välkommen ! Du kan inte ha en okastrerad hane och hona i samma bur . Dom parar sig och då får du massa bebisar sen är hon mycket för liten
Gör det.

Sära på dom direkt!
Välkommen hit!
:D
Sötnos XP Nä, men kanske.. Alice? Eller Humla som de andra sa! Frida kanske?
Vill du ha ett "gammalt" namn eller modernt namn?
Jag hade tänkt att döpa min kanin till Vanilj, om det var en tjej & om den var vit. Tycker att det är gulligt. :)
#9 Sära på dem direkt! Det är viktigt. Honan är iofs inte könsmogen än och kan då inte få några ungar, men hanar kan jucka med allt och alla, så då kanske han håller på med henne. Och det är ju inte speciellt kul för den lilla tösen, 7 veckor är ju inte så mycket.
När hon blir könsmogen kan hon få ungar?. De blir könsmogna vid en ålder av 3-5 månader någon gång tror jag. Det är alldeles för ungt för honan att ta hand om en kull, hon är ju bara barnet själv! Plus att om du har dem tillsammans hela tiden efter att honan blivit könsmogen får hon ungar hela tiden, och det tär väldigt mycket på henne. Du vill väl att honan ska få leva ett långt och lyckligt liv?
Välkommen hit! Du kommer garanterat trivas. ^^
Tror också att du kommer att trivas, man blir glad av KIF! :)
välkommen hit! Du kommer nog att trivas :)
Råder dig oxå att sära på de två kaninerna, som andra sagt är det inte bra för honan.
NAMNFÖRSLAG.. hmmm.. med vit och brun menar du typ havanna brokad/manteltecknad eller madagaskar manteltecknad/brokad?
kan vara lättare att ge förslag om man vet färgen så :P
Hej och välkommen hit :)
Om du har tänkt ha kaninerna tillsammans måste du kastrera hanen. Annars är det bara att sära på dom. Så fort hon har blivit könsmogen kommer hon att bli parad och en kanin är inte mogen nog att få ungar förrän den är ca 8mån så det vore jättehemskt om din kanin blev parad nu när hon är så liten. Hon kan dessutom dö på kuppen. :(
Har du bilder på henne? Lättare att komma på NAMNFÖRSLAG om man vet exakt hur hon ser ut :)
Välkommen hit :) Sen håller jag med vad dom andra säger gällande kastrering osv. Vanilj tycker jag låter fint. :)
Välkommen! :D
Namn.. Hmmm ^^ Pelle och … Pi.. Pe… Hm. Nånting på P tycker jag :)
Ska du ha kaninerna tillsammans ska du absolut kastera Pelle så fort som det bara gå, redan imorgon om det är möjligt. Alltså, så får du bara kan :)
Och sära på kaninerna på en gång nu direkt tills du kastrerat pelle. Du har väl varsin bur till dom? Sätt dom i sina egna burar och låt dom vara där tills pelle kastrerats.
Lycka till!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Pelle och din hona får inte heller gå ihop med en gång efter kastreringen. Jag är inte så hajj på det där, men man ska iaf vänta några veckor minst innan man kan vara säker på att hanen verkligen är kastrerad:)

Välkommen hit till KIF :)
Hoppas du kommer trivas här. Tycker Lilja är fint namn :)
Doratea tycker jag om :)
Somsagt, sära på kaninerna direkt.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Välkommen hit ;)
Välkommen Hit ! Men du måste sära på kaninerna NU!" om dom skulle para sej när honan bli 3-5 månader och hon får ungar så kan det ta kål på henne !!! om inte annat så kan hon få problem för LIVET !!
#16 hm.. vet ej vad du menar med gammalt eller modernt namn xD men typ ett namn inte typ pricken eller liknande..
#17 vanilj är ju ganska fint… hon är ju mest vit så :P
#21 vet inte vad färgen heter men hon är iaf brun och vit xD
#22 har inga bilder på henne :( har ingen kamera..
lilja och doratea hmm…. De bästa namnen hittills är nog vanilj och doratea… gillar mest doratea :)
förstår att ni tror att Pelle skulle försöka få ungar med honan men så är det nämligen inte. Har glömt förklara, förlåt, så här ligger det till:
När vi köpte Pelle så sa de i djuraffären att det var en kille. senare märkte vi att det var en tjej xD men hon hade redan fått namnet Pelle och vi var så vana vid det så hon fick fortsätta heta det.. pelle är alltså oxå en tjej och de kan alltså inte få ungar. :)
Men det går väl att de bor i samma bur ändå? de bråkar ju inte…… :)

#30 Aha okeej, men då är det ju lungt (: Ja, bara dom inte bråkar och så kan dom ju bo tillsammans (risken är dock ganska stor att dom börjar göra det när hon blir könsmogen). Men du ser ju om dom gör det så då är det ju bara att sära på dom sen isof (:
Vanilj tycker jag var ett fint namn! (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
#30 jaha ^^ eftersom pelle är ett killnamn så antar man ju det :P
SYnd att du inte har nån bild på henne.
Säger som lans, att de kan börja bråka när hon blir könsmogen.. men då kan du ju sära på de, du har väl en annan bur oxå?

#0 Välkommen till kif :)

Välkommen hit! ^^ Tjejen kanske skulle passa som en Jovanna, Jolly, Sinette eller Dixxie? (: