Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 553 ggr
[ida_hjertzen]
0

Vilket bottenmaterial?

Hej. Vilket bottenmaterial ska jag använda i min innebur? Jag behöver något som suger åt kiss :) Tack

taxidriver142
0

Jag tycker att Toa-Lätt papperspellets fungerar bra, men är kanske i hårdaste laget för kaninen att ligga på en längre tid

minkaninochjag
0

Jag kör på toalätt och tycker det fungerar superbra! Vill man ha det lite mjukare kan man ju bädda med lite halm ovanpå där kaninen brukar ligga.

Idakarrlsson
0

Kutterspån suger upp väldigt bra men om kaninen skuttar runt eller liknandee yr spånet över hela rummet. Tolätt är tyngre och ligger kvar i buren bättre men det blir ett hådare underlag till kaninen.

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

Smultrondraken70
0

Hampaströ tycker jag är bra!

aliiciaj
0

Försök få kaninerna att gå på lådan, då kan man ha filtar i buren som underlag och toalättströ i toalådan. Det har jag och jag trivs jättebra med det, det blir rent och billigt :)

howllor
0

jag har toalåda med vanliga kamin-pellets i. kolla bara så att det inte är några tillsatser som paraffin eller så i det. MYCKET billigare än toa-lätt. och suger åt sig tusen gånger bättre.

Irmelinis
0

#6 Åh smart! Det måste jag titta efter. Vad heter sorten du har?

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

[ida_hjertzen]
0

Jag har försökt få honom att gå på låda men han har bara lagt sig och sovit i toaletten. Har ni några tips? på hur jag ska få honom rumsren??

Han bajsar mest under hans höhäck :)

howllor
1

#7 "södra träpellets", från byggmax :)

Irmelinis
0

Tack! Det ska jag kolla efter!

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

howllor
0

#8 sätt toalådan under höhäcken ;) det är så man gör, man sätter lådan där kaninen helst vill kissa. ibland börjar den då kissa nån annan stans, och då får man flytta den dit - osv

[ida_hjertzen]
0

Okej tack :)