Vilket bottenmaterial?
Hej. Vilket bottenmaterial ska jag använda i min innebur? Jag behöver något som suger åt kiss :) Tack
Jag tycker att Toa-Lätt papperspellets fungerar bra, men är kanske i hårdaste laget för kaninen att ligga på en längre tid
Jag kör på toalätt och tycker det fungerar superbra! Vill man ha det lite mjukare kan man ju bädda med lite halm ovanpå där kaninen brukar ligga.
Kutterspån suger upp väldigt bra men om kaninen skuttar runt eller liknandee yr spånet över hela rummet. Tolätt är tyngre och ligger kvar i buren bättre men det blir ett hådare underlag till kaninen.
//Med vänliga hälsningar Ida
Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎
Hampaströ tycker jag är bra!
Försök få kaninerna att gå på lådan, då kan man ha filtar i buren som underlag och toalättströ i toalådan. Det har jag och jag trivs jättebra med det, det blir rent och billigt :)
jag har toalåda med vanliga kamin-pellets i. kolla bara så att det inte är några tillsatser som paraffin eller så i det. MYCKET billigare än toa-lätt. och suger åt sig tusen gånger bättre.
#6 Åh smart! Det måste jag titta efter. Vad heter sorten du har?
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Jag har försökt få honom att gå på låda men han har bara lagt sig och sovit i toaletten. Har ni några tips? på hur jag ska få honom rumsren??
Han bajsar mest under hans höhäck :)
#7 "södra träpellets", från byggmax :)
Tack! Det ska jag kolla efter!
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
#8 sätt toalådan under höhäcken ;) det är så man gör, man sätter lådan där kaninen helst vill kissa. ibland börjar den då kissa nån annan stans, och då får man flytta den dit - osv
Okej tack :)