Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 1030 ggr
Katniss
2

Herregud...

..vad min kanin kan hoppa! Man stod där utanför hagen med lite godis och innan man hann reagera hade han hoppat över gallret :o Mätte det efteråt och det var 68 cm… Om man mutar med mat kan han komma långt :D

R.I.P. Anton 💔

Elsaharr
0

Haha oj! Jag hade en kanin som lärde sig klättra, det dröjde inte länge tills vi fick bygga ett plank till Hage! xD

Zingo ;D

Katniss
0

#1 Ja, för säkerhetsskull satte jag tillfälligt över ett extra galler som är ca 1 m.. Klättra? Kan du visa en video elr bild? Låter kul xD

R.I.P. Anton 💔

Elsaharr
0

Hahah har ingen bild på just min men ska se om jg hittar nån på yt! :-)

Zingo ;D

Elsaharr
0

Zingo ;D

Katniss
0

#4 Oj! Ja så försökte Anton göra en gång när jag kom med knäckebröd. Dock så trillade han ner :(( Lite OT men du bara måste se denna: https://m.youtube.com/watch?v=BWkmEhNYVF0

R.I.P. Anton 💔

Idakarrlsson
0

#5 Gud vad gullig! ^^

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

[Melbun]
0

#5 haha har så många videos på min när hon gör sådär :D slutade dock med det beteendet när hon blev kastrerad.

Katniss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bifogar en liten bild också :) Bakom är träväggen han hoppade över, dock ser man inte hela

R.I.P. Anton 💔

Smilla Kanin
1

Haha, påminner om min kanin :)

När han var 5 månader (hade precis fått hem honom) satt jag och åt mat 4 meter ifrån hagen. Helt plötsligt hör jag att något skramlar till och då ser jag honom sitta uppe på gallret (1 cm tjockt) och sedan hoppar han ner.  Han hade inga leksaker eller så som han hade klättrat upp på utan bara från marken.

En annan gång hade jag bara ett galler mellan mina kaniner (han är kastrerad) och min hona började bita honom genom gallret. Då satte jag en filt över gallret så att hon inte skulle bita honom. Men helt plötsligt ser jag hur hanen flyger över gallret med 10 cm marginal. Bus kanin! 75 cm högt var gallret…

Dock har han inte försökt mer nu sen vi började men hoppning, det är något han ÄLSKAR trots att han inte är någon hoppras utan en dvv. Menar inte att de måste vara någon hoppras men tycker det är lite kul att han älskar hoppning :D