Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 474 ggr
Cajsis7
0

Underlag i buren?

Hej! Min kanin har precis börjat använda sin toa i hörnet (i inneburen) och bajsar/kissar inget utanför buren. Just nu har jag samma underlag/bottenmaterial i hela buren men nu när han bara använder toan så tycker jag det är onödigt. Jag har funderat på att ha filt i resten av buren, men min mamma tycker att det kommer bli hårigt, smutsigt osv, vad tycker ni är bäst? Kommer det bli jättehårigt och smutsigt om man använder filt? (Han är en dvv) Eller ska jag fortsätta ha samma som innan?

Zingo

marirose
0

Hej
Jag har 8 st kaniner och till den ena en teddyvädur har jag fleece filt och en toa med träpellets i. Funkar jätte bra. Det blir lika hårigt vad man är har om kaninen fäller. Jag hade halm förrut men han blev så gul ( han är helvit) och han var så irriterad på halmen och föste in den i ett hörn hela tiden. Filt är han helt nöjd med och jag med 😃Jag tvättar och torktumlar filten ofta då blir det inte så hårigt och då ska jag säga att min fäller väldigt mycket just nu.

fridaaocrazy
0

Skulle jag varit du hade jag antingen använt en matta eller filt. Matta är bra dä den inte halkar rundor, men den kan iofs vara svårare att tvätta än en filt. Alternativt kan man använda en handduk.

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

Cajsis7
0

#1 okej jag har också sånna träpellets i buren. Men kan MAn ha typ sånna fleece filtar från IKEA? #2 okej ja filt blir väl antagligen halkigare men lättare att tvätta kan jag tänka mig.

Zingo

marirose
0

Jag föredrar fleecefilt för då kan kaninen flytta på den om den vill. Min vill ibland ligga på bara plasten. Sen har jag hört att fleece inte är farligt om de skulle tugga i sig då det ej är trådar som det är i en handduk tex.